Novinárska cena 2007
Nadácia otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation (NOS – OSF) vyhlasuje štvrtý ročník celoslovenskej súťaže Novinárska cena 2007. Súťaž je určená pre novinárov zo všetkých typov médií, celoslovenských a regionálnych, elektronických a printových ako aj pre internetovú žurnalistiku.Hlavným partnerom je Philip Morris Slovakia. PR partnerom je agentúra Prime time. Partnermi sú Združenie vydavateľov periodickej tlače Slovenska, Svetová banka (World Bank) a MEMO 98.
Podobne ako v minulom ročníku budú udelené ceny v kategóriách za najlepšiu reportáž, za najlepší komentár v printových médiách, za najlepší rozhovor v kategórii printových médií, za najlepší rozhovor, besedu, diskusiu v kategórii elektronických médií, za najlepší regionálny príspevok, za najlepší analyticko – investigatívny príspevok, za najlepšiu novinársku fotografiu, za najlepší kreslený vtip, komiks, karikatúru a za najlepší článok publikovaný na blogu.
Do súťaže môžu prihlasovať príspevky novinári, šéfredaktori, vydavatelia, ale aj široká verejnosť. Príspevok má možnosť prihlásiť každý, kto riadne vyplní prihlášku a pošle ju elektronicky, poštou alebo doručí osobne do sídla NOS – OSF. Príspevky z printových kategórií a zvukové príspevky je možné prihlasovať aj prostredníctvom online formulára . Presné podmienky prihlasovania nájdete tu.
Hodnotiť sa budú príspevky publikované alebo odvysielané v období od 1. januára 2007 do 31. decembra 2007. Rada súťaže udelí aj dve špeciálne ceny. Cenu otvorenej spoločnosti venovanú pamiatke Karola Ježíka, ktorou chce podporiť investigatívnu žurnalistiku a upozorniť na výnimočnú novinársku prácu pri otváraní nových tém a prehliadaných problémov. Druhýkrát rozhodne o držiteľovi Ceny Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska, ktorá ocení žurnalistický čin roka v printových médiách.