22. 5. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Rocker David Cook (25) získal v stredu cenný titul American Idol v 7. ročníku speváckej súťaže. David Cook (tretí zľava) pôvodne pracoval v bare a hral v hudobnej skupine, kým sa prihlásil do súťaže American Idol. Autor: SITA V najobľúbenejšej americkej televíznej šou porazil svojho súpera, 17-ročného Davida Archuletu. Rozhodli o tom svojimi telefonátmi a SMS-správami diváci. Z 97,5 milióna odovzdaných hlasov získal Cook 56 percent a Archuleta 44.Pôvodne komorná letná súťaž speváckych talentov sa od svojho vzniku rozrástla na fenomén populárnej hudby, ktorý vyniesol do sveta šoubiznisu také megahviezdy ako Kelly Clarksonovú, Carrie Underwoodovú či Chrisa Daughtryho.Najnovší víťaz David Cook pôvodne pracoval v bare a hral v hudobnej skupine, kým sa prihlásil do súťaže American Idol. Keď moderátor súťaže Ryan Seacrest oznámil jeho víťazstvo vo vysielaní televízie Fox TV, rozplakal sa a s pohnutím ďakoval svojim fanúšikom: "Je to úžasné. Ďakujem vám."Tento rok priemerný počet divákov súťaže vysielanej v televízii dvakrát do týždňa klesol z minuloročných vyše 30 miliónov divákov na približne 28 miliónov. Klesá tak už druhý rok.Na slávnostnom vyhlásení výsledku v Nokia Theatre v Los Angeles sa objavilo množstvo hviezd, vystupovali tam George Michael, Donna Summerová, Seal, Underwoodová a Bryan Adams.Záverečný "duel" dvoch Dávidov je prvým duelom dvoch spevákov - mužov v záverečnom kole od druhého ročníka súťaže v roku 2003, keď Ruben Studdard porazil Claya Aikena. Informovala o tom tlačová agentúra AP.
Time Warner, najväčší mediálny gigant na svete, a jeho dcérska spoločnosť Time Warner Cable, ktorá je dvojkou na trhu káblových televízií v USA, sa rozdelia na dve spoločnosti. Time Warner Cable (TWC) pri tejto príležitosti akcionárom oznámila vyplatenie jednorazových dividend vo výške 10,9 miliardy USD (218,21 miliardy Sk), z čoho 9,25 miliardy USD pripadne Time Warner (TW), ktorý vlastní 85 % akcií TWC. Očakáva sa, že Time Warner použije tieto peniaze na spätné odkúpenie vlastných akcií a posilnenie ich hodnoty. Investori už dlho volali po rozdelení oboch spoločností a argumentovali, že TW sa potrebuje sústrediť na vlastné aktivity. Podľa šéfa TW Jeffa Bewkesa rozdelenie umožní vedeniu oboch firiem, aby sa sústredilo na svoj odbor podnikania a naplno využilo potenciál svojej spoločnosti. TW a TWC oznámili, že sa plánujú rozdeliť, minulý mesiac. Zmluvu o rozchode by mali uzavrieť v 4. kvartáli tohto roka. Informovala o tom agentúra DPA.
Copyright © TASR 2008
Americký poslanec za republikánsku stranu a šéf parlamentného výboru pre energiu a obchod Joe Barton vyzval internetovú spoločnosť Google, aby objasnila svoje praktiky v oblasti ochrany osobných údajov po prevzatí konkurenčnej spoločnosti DoubleClick. "Je kľúčové, aby praktiky a procedúry Google a DoubleClick súvisiace s týmto informáciami boli transparentné a aby údaje užívateľov boli do najväčšej miery chránené," uvádza sa v liste, ktoré Barton zaslal generálnemu riaditeľovi Google Ericovi Schmidtovi. Poslanci chcú vedieť či a akým spôsobom budú použité údaje o počítačových užívateľoch po spojení Google a DoubleClick. Barton sa tiež pýta, prečo nová technológia na identifikáciu príjemcu konkrétnej reklamy, bude obsahovať IP adresy a ID užívateľov či ID prehliadača.Obhajcovia ochrany osobných údajov totiž namietajú, že vlna konsolidácie v sektore internetovej ochrany by mohla viesť ku koncentrácii citlivých osobných informácií v rukách niekoľkých veľkých spoločností. Lukratívny trh internetovej reklamy totiž láka čoraz viac spoločností. Okrem prevzatia firmy DoubleClick internetovým gigantom Google za 3,4 mld. USD sa o prienik na tento trh usiluje aj Microsoft, ktorý za reklamnú sieť aQuantive zaplatil 6 mld. USD, a internetová firma Yahoo, ktorá na akvizíciu marketingovej spoločnosti BlueLithium vynaložila 300 mil. USD. Najnovšie konsolidačné špekulácie obklopujú snahu Microsoftu o prevzatie firmy Yahoo, práve za účelom posilnenia postavenia na trhu internetovej reklamy.
Spoločnosť Microsoft sa chce v blízkej budúcnosti zamerať najmä na segment on-line reklamy. Na stredajšom diskusnom fóre Hospodárskych novín HN Club, to povedal prezident a výkonný riaditeľ Microsoft Corporation Steve Ballmer. Ako pokračoval, Microsoft bude pokračovať v investíciách do nových možností a inovácií a ako príklad uviedol selektívnu reklamu zameranú na skutočné potreby spotrebiteľov. Ballmer prezentoval názor, že internetová forma reklamy bude v horizonte desiatich rokov predávať väčší objem reklamy, ako dnešné printové médiá. V súvislosti s tým vysvetlil aj zámer kúpy, alebo partnerstva so spoločnosťou Yahoo. Dôvodom je podľa neho stav, že dnes je Microsoft a Yahoo dvojkou a trojkou internetovej reklamy, pričom spoločnosť chce na tomto poli poraziť svojho najväčšieho konkurenta - spoločnosť Google.Vo svojom úvodnom príhovore HN Clubu Ballmer povedal, že najbližších 10 rokov bude dôležitejších, ako posledných 10 rokov, pričom najvýraznejšie sa zmení práve svet informačných technológií, médií a telekomunikácií. V súvislosti s tým prezentoval svoje tvrdenie, že za desať rokov už nebudú printové noviny, ale dôraz médií bude zameraný na internet. Ako príklad uviedol, že novinári v súčasnosti už potrebujú k svojej práci nielen text, ale tiež video a hlas, čo printové médiá neumožňujú. V horizonte piatich rokov vidí Ballmer ako najväčších konkurentov Microsoftu v jednotlivých segmentoch podnikania spoločnosti IBM, Oracle, Google a Apple. Ballmer tiež vidí obrovský potenciál v oblasti voľne šíriteľného softvéru, ako Linux a Open Office.Vláda nielen na Slovensku, ale vo všeobecnosti, má podľa Ballmera svojím neformálnym vplyvom podporovať šírenie technológií v podnikoch. Najväčšiu úlohu má však podľa neho vo vzdelávacom procese. Na záver stretnutia Ballmer hovoril o informačných technológiách, ktoré chápe ako nástroj na podporu ľudskej kreativity a komunikácie. Do protikladu s názorom, že ľudia vplyvom informačných technológií strácajú prácu, postavil postoj, koľko pracovných miest oblasť informačných technológií vytvára.Prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Microsoft Corporation Steve Ballmer v stredu podpísal dohody so Slovenskom, ktoré majú prispieť k informatizácii krajiny. Za prítomnosti podpredsedu vlády Dušana Čaploviča podpísal Ballmer spolu s ministrom financií Jánom Počiatkom Government Security Program (GSP), s vedúcim služobného úradu ministerstva školstva Františkom Schlosserom podpísal Memorandum o porozumení a podpore programu Partneri vo vzdelávaní. GSP je globálnou iniciatívou spoločnosti Microsoft, ktorá národným vládam a nadnárodným organizáciám poskytuje prístupové práva k zdrojovým kódom aktuálnych verzií programov, beta verziám a servisným balíkom systémov Windows, Windows Server a Microsoft Office. V rámci iniciatívy Partneri vo vzdelávaní sa na Slovensku realizovali a budú realizovať programy na podporu zavádzania inovácií do vzdelávania.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.