18. 5. 2008

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Jeden z historicky najnižších výsledkov v prieskume počúvanosti Rádia Slovensko nie je zásadným problémom. V rámci interpretácie prieskumu agentúry Median.sk to pre TASR uviedol jej riaditeľ Jindřich Bardon. Výsledky boli zbierané v termíne od 17. septembra 2007 do 30. marca 2008. Prieskum realizovali na vzorke 4084 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14-79 rokov. Rádio Slovensko v ňom získalo 17 percent. V súčasnosti Rádio Slovensko stratilo menej ako Rádio Regina získalo, povedal Bardon. Regina v prieskume dosiahla osem percent počúvanosť. Pokiaľ došlo k určitým presunom poslucháčov v rámci okruhov Slovenského rozhlasu, nevidím v tom sebemenší problém, dodal. Čo je to dobrá počúvanosť u verejnoprávneho rozhlasu? Každý súkromný vysielateľ sa primárne náhli za čo najvyššími percentami. Každú rozhlasovú stanicu samozrejme výsledok počúvanosti živí, pochopiteľne z časti verejnoprávny rozhlas nevynímajúc, no nesmieme však zabúdať na to, že na rozdiel od komerčných staníc, pre tie verejnoprávne by mal byť prioritou ich obsah vysielania, uviedol Bardon pre TASR. Rádio Slovensko by podľa neho nemalo nasledovať trend obmedzovania hovoreného slova a zvyšovania podielu hudobnej zložky. Pokiaľ práve nie je v rozhlasovom vysielaní najžiadanejšie hovorené slovo, neznamená to, že ho má verejnoprávny rozhlas podľa vzoru niektorých komerčných staníc taktiež zrušiť, povedal Bardon na margo trendu obmedzovania hovoreného slova v komerčných médiách. Najpočúvanejším rádiom je podľa prieskumu súkromný Expres s 23 percentami počúvanosti, nasleduje Rádio Slovensko so 17 a Fun rádio s 12 percentami počúvanosti. Úspech v prieskume Median.sk nezaznamenala ani verejnoprávna Slovenská televízia (STV), ktorú o jedno percento predbehla súkromná TV Joj (STV 20%, JOJ 21% sledovanosti). Z dlhodobého hľadiska sa dá pravdaže aj z dát MML-TGI povedať, že televízny trh je stabilne rozdelený a len ťažko sa dá hovoriť o nejakých zásadných posunoch v uplynulej dobe. Posun o približne percento sledovanosti jedným či druhým smerom je skutočne zanedbateľným javom. Pokiaľ by sa sledovanosť posunula medziročne aspoň o päť percent, potom by bolo možné hovoriť o jasne naznačenom trende konkrétneho televízneho programu, uzavrel sociológ. Zatiaľ najvyššiu sledovanosť vo svojej histórii dosiahla v prieskume Median.sk súkromná spravodajská televízia TA3 s piatimi percentami, jednoznačným lídrom na trhu ostáva TV Markíza s 68 percentami sledovanosti.

Copyright © TASR 2008