4. 1. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Najhľadanejším výrazom na webovej stránke Yahoo.com je v roku 2009 meno zosnulého kráľa popu - Michaela Jacksona. Hudobník, ktorý skonal 25. júna vo veku 50 rokov v Los Angeles, sa hneď po smrti stal obľúbeným internetovým artiklom. Ľudia šokovaní jeho náhlym úmrtím zadávali do vyhľadávača predovšetkým spojenia breaking news Michael Jackson, is Michael Jackson dead alebo r.i.p. Michael Jackson. Legendárny muzikant a tanečník zosadil z trónu americkú speváčku Britney Spears, ktorá koncoročným štatistikám Yahoo.com vládla štyri roky. Popová princezná sa v roku 2009 musela uspokojiť "len" s piatou priečkou. Medzi ňu a Jacksona sa dostali ešte veci súvisiace s filmovou sériou Twilight (2.), s organizáciou World Wrestling Entertainment (3.) a hereckou kráskou Megan Fox (4.). "Až do júna viedla v rebríčku inaugurácia amerického prezidenta Baracka Obamu. Po Jacksonovej smrti sa ale všetko zmenilo," uviedla webová analytička Yahoo Inc. Vera Chan. "V jeho prípade išlo navyše o úmrtie vyšetrované ako vražda, jeho smrť bola teda nevyriešená," dodala Chan. Spomínaný prezident Obama klesol napriek januárovej inaugurácii do kresla najmocnejšieho muža USA z tretej priečky, ktorá mu patrila v roku 2008, až na 44. pozíciu. Podľa Chan sa v roku 2009 ľudia viac zaujímali aj o dopady ekonomickej krízy a hľadali napríklad výraz nezamestnanosť. Podľa spoločnosti comScore hľadalo približne 18 percent ľudí v USA výrazy cez Yahoo.com. Vyhľadávač Google.com si zvolilo až 65,4 percent amerického obyvateľstva.Top 10 najhľadanejších výrazov webovej stránky Yahoo.com v roku 2009: 1. Michael Jackson 2. The Twilight saga 3. WWE 4. Megan Fox 5. Britney Spears 6. Naruto 7. American Idol 8. Kim Kardashian 9. NASCAR 10. Runescape .
Britský spevák Van Morrison zažaluje týždenník The Mail On Sunday za to, že vo svojom vydaní z 3. januára uverejnil nepravdivé informácie o tom, že má dieťa s texaskou filmovou producentkou Gigi Lee. Nedeľník informoval, že 64-ročný hudobník má s Lee dieťa napriek tomu, že Van Morrison túto informáciu ešte v piatok dementoval. Správy z jeho oficiálnej stránky o tom, že britský spevák sa stal otcom, boli len žartom, ktorých autormi boli pravdepodobne hackeri. Van Morrison je v súčasnosti ženatý s Michelle Rocca a nepravdivé informácie o vzťahu a dieťati s Gigi Lee mu mohli negatívne ovplyvniť jeho manželstvo.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Za online informácie na webových stránkach zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie ako je napríklad Wikipédia, je ochotných platiť iba 13 percent užívateľov s domácim prístupom na internet. Poplatok za obsah bez akejkoľvek reklamy by akceptovalo 8 % opýtaných a 5 % by dokonca zaplatilo aj za prístup k obsahu s reklamou. Väčšina, a to 80 % "surferov" na webe chce aj naďalej využívať internet zadarmo. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu spoločnosti GfK o používaní internetu v 16 európskych krajinách a USA. Viac než 50 % Grékov, Belgičanov, Švédov a Američanov preferuje obsah zadarmo skombinovaný s reklamou. Na druhej strane užívatelia z niektorých krajín vnímajú koncept platenia za digitálny obsah pozitívnejšie, a to napr. 23 % Švédov, takmer 20 % Holanďanov a Britov a 17 % Američanov by neprotestovalo, ak by mali za prístup k informáciám na webe platiť poplatok. Mierne rozdiely sa objavujú aj v prípade, ak sa "surferi" analyzujú na internete podľa ich užívateľských preferencií. Vo Švédsku sa dá mierne zvýšená úroveň prijateľnosti plateného obsahu pozorovať medzi tými, ktorí využívajú web na blogovanie a elektronické riadenie svojich financií. Aj bloggeri v Spojenom kráľovstve vnímajú platený obsah pozitívnejšie. Zase napríklad v USA sú náchylnejší tolerovať prístupové poplatky tí užívatelia, ktorí využívajú internet na hry, sťahovanie hudby a elektronické služby ako napríklad online nákup cestovných lístkov, prípadne vstupeniek na koncerty. V Európe ako celku sú o čosi viac ochotní platiť tí, ktorí využívajú internet na elektronické riadenie svojich financií, erotický obsah a e-služby.
Copyright © TASR 2009