27. 8. 2010

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Tí, ktorí sú dotknutí, tak budú teraz nariekať, ale treba si uvedomiť, že sa rušia len výnimky. To znamená, že niekto v tejto krajine platil nižšie dane na úkor ostatných ľudí." Richard Sulík

"Najprv som si myslela, že to je nejaká upratovačka, keď nám prišla otvoriť. A potom som u nej na gauči chytila blchy a štenice. Tá ženská bola strašná a štítila som sa zjesť čokoľvek, čo nám uvarila Je to tlstá cigánka, ktorá si vymýšľa samé nezmysly. " Dolly Buster o Nore Mojsejovej

" To pre mňa nie je dôvod, aby som sa pridala k neúspešným dokumentaristom, pretože ja nepatrím do klubu neúspešných ľudí.Desí ma, že na základe neúspešnosti časti filmárskej obce sa vytvára tlak a je smutné, že títo ľudia sú braní vážne. Nie je to celá filmárska obec, len jej časť. Nie je to pre mňa skupina ľudí, ktorá by mala hýbať dejinami alebo zákonmi." Deana Jakubisková

„Odvysielal som ich vždy na základe profesionality, vlastných vedomostí, dlhoročných novinárskych skúseností a vyhraneného názoru, a teda aj podľa vlastného ľavicového presvedčenia.“ Milan Blaha

„Zdôvodnenie dramaturga relácie Ota Nittmanna, že STV musí šetriť, preto nahrádza externistov internými redaktormi, sa mi zdá smiešne. STV nedovolí, aby ktokoľvek vynikol, nepodporuje moderátorské osobnosti, na rozdiel od ČT.“ Jozef Hübel

" Netreba teda strácať rok opakovaním argumentu, že osobitná daň za sledovanie televízora a počúvanie rádia nemá vplyv na to, čo v rádiu a televízii vysielajú. Problém nemôže byť ani v tom ako na to. Akokoľvek môže byť vyberanie dane komplikované, jej stopnutie je technicky triviálne. Pre istotu návod: 1. V parlamente schváliť zákon, v ktorom bude napísané, že počnúc budúcim rokom ľudia nemusia štátne médiá ani sledovať, ani im posielať peniaze. 2. Každý rok v zákone o štátnom rozpočte napísať, koľko peňazí dá rozhlasu a televízii štát priamo. Ak je problém v tom, že štát nechce na budúci rok prísť približne o 80 miliónov eur z televíznej dane, mali by to ministri kultúry a financií povedať rovno. Tváriť sa, že si to zabudli povedať, nemôžu. Nato sa ministri Krajcer a Mikloš tvária dosť komunikatívne a kompetentne. Nesedí ani argument, že zmena financovania vyžaduje aj zmenu nastavenia vnútorného chodu STV a SRo. Veď je predsa jedno, či verejnoprávne médiá míňajú peniaze vybrané priamo na ich účet zo špeciálnej dane, alebo sprostredkovane cez štát, ktorý ich má tiež z daní. " Konštantín Čikovský

„Čo sme v Mongolsku, že by moja firma dostávala finančné prostriedky len tak?" Ľubica Mižičková

„Čo sa týka výhrad k môjmu ponímaniu protokolu, rád by som pánovi Ficovi pripomenul, že nebol som to ja, pán Fico, kto sa so svojou milenkou v slipoch alebo čo ste to mali, objímal na viedenskom letisku. Ja som sa tam s ňou necmúľal, ja som sa iba rehotal, ako sa môže dospelý človek cmúľať v slipoch na letisku na parkovisku. Ja to skrátka nechápem.“ Richard Sulík

"Dôležití sú pre nás okrskoví zástupcovia, tí to vedia to sčítanie ovplyvniť a tých máme 6 000, to je pre nás podstatné." Richard Sulík

„ Štát má pomáhať povodniam a toto bolo povedané, keď ešte ja som nebol vo vláde. Tak myslím ako SNS. Jak že nie som vo vláde ani teraz? No v parlamente... Ja nie som člen SNS, ja som nezávislý. Táto debata padla ešte, keď som tam nebol. Nebol som o tom oboznámený a zatiaľ sa ani nemôžem k tomu vyjadrovať. „ Vinco Lukáč