21. 9. 2011

Českej televízii bude šéfovať Petr Dvořák

Českú televíziu povedie Petr Dvořák
Niekdajšieho šéfa komerčnej televízie Nova Petra Dvořáka zvolili dnes členovia Rady ČT v Prahe za nového generálneho riaditeľa verejnoprávnej Českej televízie. Pri rozhodujúcom hlasovaní uprednostnili pomerom hlasov 12:3 favorizovaného kandidáta pred bývalým šéfom hudobnej televízie TV Óčko Hynkom Chudárkom. Z pätice finalistov, vybraných 7. septembra, sa do rozhodujúceho kola nedostali šéf spravodajstva ČT Roman Bradáč, bývalý riaditeľ marketingu TV Prima Jan Svoboda, ani prezident Česko-nemeckej priemyselnej komory Radomír Šimek. V prvom kole, v ktorom členovia rady mohli dať hlasy ešte dvom kandidátom, získal Dvořák 13, Chudárek sedem, Bradáč a Svoboda po tri a Šimek jeden hlas. Petr Dvořák, ktorý nahradí na čele ČT zo zdravotných dôvodov odstupujúceho Jiřího Janečka, sa funkcie ujme v 1. októbra. Vášnivý vyznávač snoubordingu, cestovateľ a príležitostný gitarista riadil TV Nova sedem rokov. Predseda Rady ČT Milan Uhde pri gratulácii novozvolenému riaditeľovi ČT poznamenal, že dostal veľa hlasov a veľké sú preto aj očakávania v súvislosti s jeho osobou. Petr Dvořák sa podľa informácií portálu idnes.cz poďakoval členom Rady ČT za dôveru. "Myslím si, že výziev, problémov a možností, ktoré bude potrebné riešiť, je omnoho viac, ako sa mi mohlo podariť dať do môjho projektu. Mám však na to šesť rokov a chcel by som, aby fungovalo to, čo som si predsavzal, keď som sa prihlásil do voľby riaditeľa," povedal Dvořák podľa idnes.cz.
Copyright © TASR 2011