3. 11. 2011

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

Najčítanejším slovenským denníkom je Nový Čas, medzi týždenníkmi vedie Plus 7 dní a dvojtýždenníkmi titul Tele plus. Spomedzi mesačníkov sa najväčšej obľube čitateľov teší časopis Zdravie. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý zrealizovala na vzorke 4.160 respondentov od 28. marca do 11. septembra. Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti prvému a druhému kvartálu roku 2011 klesla o jedno percento a predstavuje ju 39 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie". Pokiaľ sa vychádza z premennej "čítal(a) posledných 14 dní", ide o 81 percent populácie. Medzi celoštátnymi denníkmi si prvú pozíciu udržal Nový Čas s 21 percentami, ktoré predstavujú takmer jeden milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Plus jeden deň so siedmimi percentami. Čítanosť denníka Sme je rovnako na úrovni sedem percent. Nasleduje denník Pravda so šiestimi percentami, Šport a Korzár (4 percentá)a Hospodárske noviny s čítannosťou na úrovni troch percent. Rebríček uzatvára Új Szó (2 percentá) a Avízo (1 percento). Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 44 percent, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú alebo prečítajú "ostatné" vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne vzrástla o dve percentá oproti prvému a druhému kvartálu 2011. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 12 percent. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou desať percent a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy so siedmimi percentami. Časopis Báječná žena sa umiestnil na štvrtom mieste rovnako so siedmimi percentami, na piatom je Eurotelevízia so šiestimi percentami a na šiestom Slovenka so štyrmi percentami. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny tiež so štyrmi percentami. Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 13 percent populácie vo veku 14-79 rokov. Je to jednopercentný pokles oproti prvému a druhému kvartálu 2011. Najčítanejším titulom je Tele plus so tromi percentami. Dvojtýždenník TV max dosiahol rovnako tri percentá a za ním sa zaradil dvojtýždenník Bratislavský kuriér s dvoma percentami. Jednopercentnú čítannosť dosiahli dvojtýždenníky Stop, TV Svet, Žena a život i Relax. Čítanosť mesačníkov dosiahla 50 percent, čo predstavuje trojpercentný nárast oproti predchádzajúcemu obdobiu. Poradie mesačníkov otvára časopis Zdravie (9 percent), nasleduje Eva (9 percent) a EMMA (8 percent). Mesačník Záhradkár dosiahol sedem percent. Prvú päticu uzatvára mesačník Pekné bývanie s piatimi percentami. Štvorpercentnú čítanosť zaznamenali Auto magazín a Auto motor šport. Najpočúvanejším rádiom na Slovensku aj naďalej ostáva Rádio Expres. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý zrealizovala na vzorke 4.160 respondentov od 28. marca do 11. septembra. Celkovo monitorovala 48 rozhlasových staníc. Rovných 19 percent respondentov v ňom deklarovalo, že v predchádzajúci deň počúvali práve spomínané rádio. Na druhej priečke skončilo Rádio Slovensko so 16 percentami a tretie je Fun rádio so 13-percentným podielom. Štvrté miesto obsadili Jemné melódie (8 percent) a piata priečka patrí Rádiu Regina, ktoré počúvalo sedem percent respondentov. Šieste je Rádio Europa 2 (7 percent) a siedma priečka patrí Rádiu Viva (5 percent). V parametri "počúval včera" predstavuje celková počúvanosť rádií 73 percent. V parametri "počúval minulý týždeň" predstavuje celková počúvanosť rádií 92 percenta. Tu poradie rovnako otvára Rádio Expres (32 percent). Za ním skončilo Rádio Slovensko s 29 percentami a Fun rádio s 24 percentami. Na štvrtom mieste sú Jemné melódie (18 percent) a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 (14 percent). Šieste miesto má Rádio Regina (13 percent) a siedme Rádio Viva (10 percent). V druhom a treťom kvartáli 2011 dosiahlo z rozhlasových staníc na trhu najväčší podiel Rádio Expres (23 percent). Druhý najväčší malo Rádio Slovensko (18 percent) a na treťom mieste skončilo Fun rádio (14 percent). Štvrtý najväčší trhový podiel zaznamenali Jemné melódie (9 percent) a piate skončilo Rádio Europa 2 (8 percent). Šieste miesto obsadilo Rádio Regina rovnako s ôsmimi percentami. Siedme je Rádio Viva (6 percent). Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla desaťpercentný podiel na trhu. Ostatné rozhlasové stanice počúvalo v danom období spolu päť percenta respondentov. Najsledovanejšou televíziou na Slovensku ostáva aj naďalej televízia Markíza s 59-percentnou sledovanosťou. Nasleduje televízia JOJ (35 percent), za ktorou sa na tretej priečke umiestnila Jednotka (18 percent). Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý zrealizovala na vzorke 4160 respondentov od 28. marca do 11. septembra. Štvrté miesto z pohľadu sledovanosti patrí televízii TA3 a TV Doma s piatimi percentami. RTL Klub má štvorpercentnú sledovanosť a Plus trojpercentnú. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV 2 rovnako s troma percentami, Prima TV a Nova s dvojpercentnou sledovanosťou. Najväčší podiel na trhu si tak aj naďalej zachovala Markíza (46 percent), nasleduje JOJ (23 percent) a za ňou sa s 11-percentným podielom umiestnila Jednotka. Na ďalšej priečke je TV Doma s troma percentami a TA3 s dvoma percentami. Slovenskú sedmičku uzatvárajú Plus (2 percentá) a Dvojka (1 percento). Podiel ostatných televíznych staníc predstavuje 13 percent. Copyright © TASR 2011