10. 4. 2025

Skupina Markíza v marci 2025 prepísala viac než 10-ročné historické rekordy

Skupina Markíza v marci 2025 prepísala viac



 než 10-ročné historické rekordy


Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK aj v uplynulom marci 2025 udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 34,8 % a pokorila tak viac než 11-ročný historický rekord, keď vyšší podiel na trhu zaznamenala naposledy v októbri 2013 (34,9 %). Konkurenčnú skupinu Joj (21,0 %) predstihla s priepastným rozdielom až 13,8 percentuálneho bodu. V porovnaní s marcom 2024 si zároveň polepšila až o 3,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 31 marcových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v marci 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 22,0 %. Konkurenčná TV Joj (12,6 %) vykázala v rovnakom období o 9,4 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Marcové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 35,3 %, čo je absolútne najlepší výkon za viac než poslednú dekádu, naposledy dosiahla vyšší trhový podiel v januári 2015 (35,9 %). Konkurenčnú skupinu Joj (22,4 %) tak predstihla s výrazne vysokým rozdielom až 12,9 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 2,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola taktiež v každom jednom z 31 dní uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla vo marci 2025 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,2 % a s rozdielom 8,8 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (14,4 %).

Skupina Markíza bola v marci 2025 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 29,2 % a odstupom 8,5 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,7 %). V porovnaní s marcom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 2,4 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 31,6 % a náskokom 9,0 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (22,6 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila o 1,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 30 z 31 marcových dní.

Jubilejnú 10. sériu Let’s Dance si v nedeľné večery zapína viac než milión divákov

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala dlhoročne obľúbená tanečná šou Let’s Dance. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca bol hneď ten prvý, ktorý v nedeľu 2. marca 2025 dosiahol v komerčnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti fantastický rating 10,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 37,8 %.

Päť marcových epizód veľkolepej tanečnej šou nedalo v nedeľné večery konkurencii najmenšiu šancu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 9,8 % a trhový podiel 34,5 %.

Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v marci 2025 zapínalo v priemere dokonca až 1 036 000 divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si ju vychutnávalo priemerne 613-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej cieľovej skupine bolo taktiež najsledovanejšie úvodné vydanie, ktoré si v nedeľu 2. marca 2025 nenechalo ujsť až 659-tisíc divákov.

Neporaziteľný seriálový fenomén s názvom Sľub

Podvečerný rodinný seriál Sľub má za sebou tretí mesiac svojho vysielania, za tento čas sa stihol stať novým televíznym fenoménom a mimoriadne obľúbeným diváckym megahitom. V cieľovej skupine 14-56 dosiahol Sľub v marci 2025 fantastický priemerný rating 9,6 % aj trhový podiel 37,7 %, pričom sa stal suverénne najsledovanejším seriálom na celom slovenskom trhu.

V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov zo zlomového obdobia 80. rokov zapínalo až 666-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo lákali k obrazovkám v priemere až 545-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Absolútne najsledovanejšia epizóda uplynulého mesiaca si v utorok 4. marca 2025 pripísala fantastický rating 10,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 40,7 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo marcové prvenstvo časti odvysielanej vo štvrtok 27. marca 2025, ktorú si nenechalo ujsť až 573-tisíc divákov, pričom si ju zaplo dokonca až 681-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Dunaj, k vašim službám najsledovanejším seriálom v univerzálnej cieľovej skupine

Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac dobový seriálový megahit Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 9,3 % a trhový podiel 30,0 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 583-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aspoň na tri minúty si Dunaj zapínalo dokonca až 717-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V cieľovej skupine 14-56 sa najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 18. marca 2025, ktorá zaznamenala excelentný rating 9,9 % a rekordný marcový trhový podiel 31,9 %. Prvenstvo jej patrilo aj v širšej cieľovej skupine 12+, keď k obrazovkám pritiahla až 609-tisíc divákov, vďaka čomu si pripísala status absolútne najsledovanejšieho seriálu na trhu. Zaplo si ju dokonca až 749-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Vynikajúce výsledky nového dramatického seriálu Vina

Televízia Markíza zaznamenala výborné výsledky s novým kriminálno-dramatickým seriálom Vina, ktorý počas marca 2025 ponúkol divákom päť silných epizód plných napätia, emócií a výborných hereckých výkonov. V cieľovej skupine 14-56 dosahovala priemerný rating 7,7 % a trhový podiel na úrovni 24,8 %.

Strhujúci dej a herecký koncert hviezd ako Tomáš Maštalír, Gabriela Marcinková, Nela Pocisková či Ján Dobrík pravidelne oslovovali státisíce divákov. V priemere si marcové epizódy seriálu zapínalo až 604-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), pričom celkový počet divákov starších ako 12 rokov dosiahol v priemere 449-tisíc.

Najviac zabodovala tretia epizóda odvysielaná v pondelok 10. marca 2025, ktorá si pripísala rating 8,4 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 26,0 % v cieľovej skupine 14-56. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 464-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v tejto univerzálnej cieľovej skupine si ešte o niečo lepšie počínala druhá časť odvysielaná v pondelok 3. marca 2025, ktorú si nenechalo ujsť 473-tisíc divákov.

Kuchárska reality šou Na nože potvrdzuje status obrovského diváckeho hitu

Stredajšie večery patrili aj v marci 2025 štvrtej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocnú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status obrovského diváckeho hitu.

V rámci uplynulého mesiaca boli odvysielané štyri premiérové epizódy, ktoré v cieľovej skupine 14-56 dosiahli fantastický priemerný rating 8,4 % aj trhový podiel 28,5 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 393-tisíc divákov. Aspoň na tri minúty si Na nože zapínalo dokonca až 591-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Najúspešnejšia bola časť odvysielaná v stredu 5. marca 2025, ktorá si v cieľovej skupine 14-56 pripísala excelentný rating 8,6 % aj trhový podiel 28,1 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ oslovila celkovo 394-tisíc divákov. Ešte o niečo úspešnejšia bola nasledujúca časť z 12. marca 2025, ktorú si nenechalo ujsť 406-tisíc divákov.

Televízne noviny jednotkou na trhu každý jeden marcový deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v komerčnej cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v pondelok 3. marca 2025. Aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 9,4 % a rovnako aj najvyšší marcový trhový podiel 33,5 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 528-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 843-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza v marci 2025 zvíťazila nad konkurenciou vo všetkých 31 dňoch. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenali priemerný rating 7,4 % a trhový podiel 26,5 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 448-tisíc divákov starších ako 12 rokov a s priemerným dosahom až na 749-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).



Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v utorok 4. marca 2025. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 8,9 % a trhový podiel 29,6 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 512-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. Najúspešnejšie v univerzálnej cieľovej skupine 12+ bolo vydanie z pondelka 3. marca 2025, ktoré si nenechalo ujsť až 535-tisíc divákov.

V priemere za celý marec 2025 dosiahlo Počasie rating 7,2 % a podiel na trhu 24,8 % v cieľovej skupine 14-56, k obrazovkám pritiahlo v priemere 448-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Skvelé výsledky zaznamenávala tiež dlhoročne najsledovanejšia ranná šou Teleráno, v pondelok 10. marca 2025 si pripísala na konto zatiaľ najvyšší tohtoročný trhový podiel 37,2 % v cieľovej skupine 14-56.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK

Na obrazovkách televízie Doma sa v marci 2025 v oboch hlavných cieľových skupinách najlepšie darilo sobotným reprízam seriálového megahitu Sľub. Celkovo najsledovanejším programom v rámci jej vysielania sa stala jedna z epizód odvysielaná v sobotu 29. marca 2025. V cieľovej skupine 14-56 dosiahla fantastický rating 2,7 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 10,3 %. Nenechalo si ju ujsť celkovo 126-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine bola najúspešnejšia za celý uplynulý mesiac.

Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Doma v cieľovej skupine 14-56 najviac zarezonovala romantická komédia Ide len o sex s Justinom Timberlakeom a Milou Kunis v hlavných úlohách, ktorá v sobotu 29. marca 2025 zaznamenala rating 1,4 % a trhový podiel 4,6 %.

Televízia Dajto v sobotu 1. marca 2025 výrazne zabodovala s priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Niké ligy, v ktorom sa vo vzájomnom súboji stretli mužstvá ŠK Slovan Bratislava a FC Spartak Trnava. Druhý polčas tohto atraktívneho stretnutia sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac.

V cieľovej skupine 14-56 dosiahla druhá polovica tohto Zápasu mesiaca excelentný rating 3,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 16,0 %. Napínavý futbalový súboj si v priebehu druhého polčasu vychutnalo až 154-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Prvý polčas najväčšieho slovenského derby zaznamenal nemenej skvelý rating 2,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 15,3 % v cieľovej skupine 14-56. Ďalšie najvyššie priečky obsadili kultový komediálny seriál Susedia (rating 2,2 % / share 7,5 % v CS 14-56, utorok 18. 3. 2025) a akčný triler Constantine (rating 2,1 % / share 6,8 % v CS 14-56, nedeľa 9. 3. 2025).

Na obrazovkách televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v piatok 14. marca 2025 dosiahla vynikajúci rating 2,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,0 % v cieľovej skupine 14-56. Najsledovanejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ s fantastickými 157-tisíc divákmi pri obrazovkách.

Najmladšia stanica Markíza KLASIK pritiahla k obrazovkám najviac divákov v rámci oboch hlavných cieľových skupín vďaka kultovému komediálnemu seriálu Alf. Epizóda zo soboty 15. marca 2025 dosiahla v cieľovej skupine 14-56 skvelý rating 1,1 % a trhový podiel 3,4 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si ju vychutnalo 47-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA