Markíza KLASIK oslavuje 1. narodeniny
Markíza KLASIK však rozhodne nespomaľuje – už v dohľadnom čase čaká divákov veľký návrat ďalších legendárnych seriálových titulov, ktoré sa nezmazateľne zapísali do televíznej histórie.
Televízna stanica Markíza KLASIK dnes oslavuje prvé výročie od svojho spustenia. Za uplynulých dvanásť mesiacov si vybudovala pevnú pozíciu medzi divákmi všetkých vekových kategórií. Od 15. júla 2024 im každý deň ponúka nepretržitý prúd kultových seriálov, legendárnych filmov a nezabudnuteľných relácií zo zlatého fondu televíznej histórie. Markíza KLASIK vznikla ako pocta overenej klasike a ako odpoveď na silnú divácku nostalgiu po príbehoch, ktoré prežili desaťročia.
„Markíza KLASIK je dôkazom, že nadčasové príbehy, ikonické postavy a kvalitný humor si dokážu získať divácku pozornosť aj po rokoch. Som veľmi rada, že sa nám podarilo vytvoriť stanicu, ktorá ľuďom každý deň prináša radosť, emócie a kúsok nostalgie. Teší nás, že si k nej našli cestu všetky generácie. Ďakujeme divákom za priazeň a nadšenie, s ktorým sledujú svoje obľúbené klasiky – je to pre nás tá najväčšia odmena aj motivácia do ďalších rokov,“ uviedla Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.
Markíza KLASIK priniesla počas prvého roku vysielania pestrú zbierku kultových seriálov a filmov, ktoré formovali televíznu kultúru 80. a 90. rokov. Medzi divácky najúspešnejšie tituly v komerčnej cieľovej skupine 14–56 patria nestarnúca tínedžerská sága Beverly Hills 90210, komediálne fenomény Alf a Rodina Addamsovcov či rozprávkovo-dobrodružná séria Princezná Fantaghiró, ktorá si aj po rokoch uchováva svoje čaro.
V širšej cieľovej skupine 12+ zabodovali tiež overené filmové klasiky ako Anděl na horách, Vinnetou II – Červený gentleman či Traja mušketieri. Aj po rokoch si žandárske komédie s Louisom de Funèsom udržiavajú popularitu medzi divákmi všetkých vekových kategórií. Okrem týchto titulov si diváci mohli počas roka vychutnať aj nezabudnuteľné seriály ako Pobrežná hliadka, Zmija, Hviezdna brána, A-Tím, Kobra 11, Knight Rider, Herkules, M*A*S*H, MacGyver, Akty X či Odpadlík. Nechýbalo ani množstvo kultových filmov a obľúbená česko-slovenská klasika.
O skvelú zábavu sa divákom starajú tiež obľúbené relácie z bohatého archívu TV Markíza ako Uragán, Všetci sú za dverami, SEDEM s r.o., Aj múdry schybí či Dereš, ale tiež legendárne šou Možno príde aj kúzelník a Televarieté z produkcie Československej televízie.
Sledovanosť potvrdzuje, že Markíza KLASIK si za prvý rok vysielania našla stabilné miesto v slovenských domácnostiach. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 14–56 dosiahla v období od 1. augusta 2024 do 30. júna 2025 priemerný celodenný trhový podiel 2,3 % a v hlavnom vysielacom čase (19:00–23:00) podiel na trhu 1,9 %. Rekordný celodenný trhový podiel 4,1 % dosiahla stanica v tejto komerčnej cieľovej skupine v piatok 16. augusta 2024, zatiaľ čo najvyšší výkon v prime-time 4,7 % zaznamenala v sobotu 24. augusta 2024. Atraktívnu programovú ponuku stanice si denne zapínalo až 292-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Markíza KLASIK však rozhodne nespomaľuje – už v dohľadnom čase čaká divákov veľký návrat legendárneho amerického seriálu z nemocničného prostredia Pohotovosť, ktorý sa stal svetovým fenoménom a odštartoval kariéru hviezd ako George Clooney. Chystá sa aj populárny právnicko-vojenský seriál JAG – Vojenská generálna prokuratúra a fantasy hit Čarodejnice.
Markíza KLASIK tak pokračuje v misii prinášať nadčasové príbehy, ktoré si zamilovali celé generácie – a pripomína, že tie najlepšie televízne zážitky nestarnú.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA