Obrovský úspech pre Markízu: Získali sme bronz
v prestížnej súťaži Zlatý klinec
Ocenenie si odniesol emotívny spot Do svetla pre Nadáciu Markíza, ktorý upozorňuje na potrebu hovoriť o duševnom zdraví detí a mladých ľudí. Odborná porota mu udelila bronz v kategórii Craft/Best Film Craft.
Televízia
Markíza
si opäť odniesla
ocenenie z
najprestížnejšej slovenskej reklamnej súťaže Zlatý
klinec. V
piatok 19. septembra sa v bratislavskom STARS auditoriu uskutočnil
31. ročník
podujatia,
ktoré každoročne vyzdvihuje
to najlepšie z domácej reklamnej tvorby.
Medzi ocenenými nechýbala
ani Markíza,
ktorá si so spotom Do
svetla pre
Nadáciu
Markíza
odniesla Bronzový
klinec v
kategórii Craft/Best
Film Craft.
„Veľmi sa tešíme, že sa naša tvorba dokázala presadiť v silnej konkurencii najlepších slovenských reklamných agentúr. Spot Do svetla je pre nás výnimočný nielen umelecky, ale aj poslaním – venuje sa totiž dôležitej téme duševného zdravia detí a mladých ľudí. O to viac si vážime, že si jeho silu všimli aj odborníci zo sveta reklamy,“ uviedol Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza.
Ocenený spot Do svetla zdôrazňuje potrebu hovoriť o duševných problémoch – no vyjadruje ju obrazom, nie slovami. Režisér Milan Balog a kameraman Michal Babinec spolu s detským hercom vytvorili intímny, vizuálne pôsobivý svet, kde svetlo postupne vyhráva nad tmou. Silný vizuál tak podčiarkuje posolstvo Nadácie Markíza o dôležitosti otvorenej diskusie o psychickom zdraví.
Markíza bola tento rok nominovaná hneď dvakrát – popri spomínanej kategórii sa dostala do shortlistu aj s vizuálnou identitou pre novú televíznu stanicu Markíza KLASIK v rámci sekcie Design/Logo & Identity.
Úspech v Zlatom klinci nie je pre Markízu novinkou. Už vlani zabodovala imidžová upútavka k šou Let's Dance, poňatá ako výpravný dobový bál plný veľkoleposti, zábavy a elegancie. Porota jej vtedy udelila Strieborný klinec v kategórii Film – Upútavky na program, jingle.
Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ktorá je organizovaná každoročne od roku 1994. Vyhlasovateľom je spoločnosť Ad Awards Association, a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director's Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie. Kmeňovú porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov ADC, ktorých dopĺňajú zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita a inovatívnosť kreatívneho nápadu a kvalita jeho realizácie.
Vizitka kampane
Názov: Do svetla
Klient: Nadácia Markíza
Creative Director: Martin Keder, Július Cerina
Stratég: Zuzana Ďurčeková, Michal Borec
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Milan Balog
Fotograf: Ivan Horváth
Kamera: Michal Babinec
Strih: Brian Blan
Hudba: Her Eyes Performers: Michael Hsiang Lee; Composer: Michael Hsiang Lee; Album: Documentary - Romantic Vol. 2
Vedúci produkcie: Martin Hudec
Produkčná spoločnosť: TV Markíza
Media Planner: Michaela Sakálová, Michaela Matulová
Account: Miroslava Gerendová
Social Media: Elena Kvitkovičová