22. 9. 2025

Obrovský úspech pre Markízu: Získali sme bronz v prestížnej súťaži Zlatý klinec

 Obrovský úspech pre Markízu: Získali sme bronz



 v prestížnej súťaži Zlatý klinec

Ocenenie si odniesol emotívny spot Do svetla pre Nadáciu Markíza, ktorý upozorňuje na potrebu hovoriť o duševnom zdraví detí a mladých ľudí. Odborná porota mu udelila bronz v kategórii Craft/Best Film Craft.


Televízia Markíza si opäť odniesla ocenenie z najprestížnejšej slovenskej reklamnej súťaže Zlatý klinec. V piatok 19. septembra sa v bratislavskom STARS auditoriu uskutočnil 31. ročník podujatia, ktoré každoročne vyzdvihuje to najlepšie z domácej reklamnej tvorby. Medzi ocenenými nechýbala ani Markíza, ktorá si so spotom Do svetla pre Nadáciu Markíza odniesla Bronzový klinec v kategórii Craft/Best Film Craft.

Veľmi sa tešíme, že sa naša tvorba dokázala presadiť v silnej konkurencii najlepších slovenských reklamných agentúr. Spot Do svetla je pre nás výnimočný nielen umelecky, ale aj poslaním – venuje sa totiž dôležitej téme duševného zdravia detí a mladých ľudí. O to viac si vážime, že si jeho silu všimli aj odborníci zo sveta reklamy,“ uviedol Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza.

Ocenený spot Do svetla zdôrazňuje potrebu hovoriť o duševných problémoch – no vyjadruje ju obrazom, nie slovami. Režisér Milan Balog a kameraman Michal Babinec spolu s detským hercom vytvorili intímny, vizuálne pôsobivý svet, kde svetlo postupne vyhráva nad tmou. Silný vizuál tak podčiarkuje posolstvo Nadácie Markíza o dôležitosti otvorenej diskusie o psychickom zdraví.

Markíza bola tento rok nominovaná hneď dvakrát – popri spomínanej kategórii sa dostala do shortlistu aj s vizuálnou identitou pre novú televíznu stanicu Markíza KLASIK v rámci sekcie Design/Logo & Identity.

Úspech v Zlatom klinci nie je pre Markízu novinkou. Už vlani zabodovala imidžová upútavka k šou Let's Dance, poňatá ako výpravný dobový bál plný veľkoleposti, zábavy a elegancie. Porota jej vtedy udelila Strieborný klinec v kategórii Film – Upútavky na program, jingle.

Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ktorá je organizovaná každoročne od roku 1994. Vyhlasovateľom je spoločnosť Ad Awards Association, a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director's Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie. Kmeňovú porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov ADC, ktorých dopĺňajú zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita a inovatívnosť kreatívneho nápadu a kvalita jeho realizácie.

Vizitka kampane

  • Názov: Do svetla

  • Klient: Nadácia Markíza

  • Creative Director: Martin Keder, Július Cerina

  • Stratég: Zuzana Ďurčeková, Michal Borec

  • Copywriter: Martin Keder

  • Art Director: Štefan Andrejco

  • Režisér: Milan Balog

  • Fotograf: Ivan Horváth

  • Kamera: Michal Babinec

  • Strih: Brian Blan

  • Hudba: Her Eyes Performers: Michael Hsiang Lee; Composer: Michael Hsiang Lee; Album: Documentary - Romantic Vol. 2

  • Vedúci produkcie: Martin Hudec

  • Produkčná spoločnosť: TV Markíza

  • Media Planner: Michaela Sakálová, Michaela Matulová

  • Account: Miroslava Gerendová

  • Social Media: Elena Kvitkovičová