25. 4. 2005

BIG OR NOT TO BIG ?

TO BIG OR NOT TO BIG ? V spravodajských systémoch Slovenska v piatok začali kolovať správy o tom, že Slovenská televízia kúpila od holandskej televíznej produkčnej spoločnosti Endemol formát Big Brother, čo spôsobilo značný a zbytočný rozruch. V nedeľu doobeda už bola na svete správa o údajných právnych krokoch spoločnosti Endemol voči TV Markíza a reality šou Mojsejovci . V pondelok Endemol vydal oficiálnu správu, že formát Deal or No Deal bude vyrábať STV. Mojsejovci sa skutočne podobajú na Big Brother, ale bude veľmi ťažké dokázať úplnú podobnosť formátu. Podobný problém už mala TV Markíza s FremantleMedia v súvislosti so svojim programom Srdcové záležitosti ,a ktorý bol FremantleMedia preskúmaný z hľadiska podobnosti so Svadbou snov. FremantleMedia ústúpila. Počkáme si, či nejde náhodou o tzv . spravodajské hry alebo tvrdý konkurenčný boj, pretože oficiálne stanovisko Edemolu ešte nie je na svete. Zaujímavé je, že útok prišiel pár dní po ukončení televízneho trhu MIP COM v Cannes. Niekto niečo neurobil, niekto niečo podcenil a niekto niečo skúša.