14. 9. 2005

Autoportrét

Autoportrét
Richard Rybníček , autoportrét
Milí mladí! Sami dobre viete a vieme to všetci, že byť kresťanom a žiť podľa toho je vybrať si tú ťažšiu cestu. Dobré veci sa rodia ťažko, všetko čo príde rýchlo, zrazu a bezbolestne aj rovnako rýchlo odíde. Oveľa zaslúženejšie sú veci, za ktoré musíte bojovať a prekonávať prekážky. Potom je výsledok oveľa lepší. Uvedomujem si, že som človek ako každý iný, možno som mal v živote trošku viac šťastia. Ale to neznamená, že som šikovnejší ako druhí. Veľakrát sa obklopujem ľuďmi, ktorí sú lepší ako som ja sám. A nakoniec, nikdy nesmiete zabudnúť na to, že v určitých veciach sme si všetci absolútne rovní. To, čo človek robí, by nemal robiť pre seba, ale predovšetkým pre iných. Či už je to biznis, alebo médiá, mal by to brať ako svoje poslanie. Ak je v tom on sám úspešný, je to dar, ale mal by sa vedieť so svojim úspechom podeliť s ostanými. Nemal by si ho nechávať len pre seba. Buďte pevní v princípoch, vo viere... Aj keď zbohatnete, mali by ste sa vedieť o svoje bohatstvo podeliť. Nikdy by ste nemali zabúdať na to, že raz je človek hore a raz dole. Treba si preto zachovať čisté svedomie a pevnosť vo viere. A aj keď, povedzme, ja nebudem v pozícii riaditeľa večne, vždy sa chcem ľuďom s čistým svedomím pozrieť do očí. Keď si toto zachováte a pôjdete touto cestou aj Pán Boh vám pomôže a som presvedčený o tom, že sa nikdy nebudete musieť za to hanbiť. Richard Rybníček generálny riaditeľ STV http://www.domka.sk
Domka – Združenie saleziánskej mládeže je dobrovoľnícka mládežnícka organizácia s celoslovenskou pôsobnosťou. Je členom Rady mládeže Slovenska (RMS) a európskej siete saleziánskych mládežníckych organizácií Don Bosco Youth-Net.