16. 3. 2006

Markíza Rulezzzz?

Markíza Rulezzzz?
Markíza sa vrátila na svoje pozície aj vďaka koncoročným programovým zmenám a vydala sa na cestu zvyšovania svojho share nákupom licenčných formátov. Prvým by mal byť The Bachelor - Nevesta pre milionára, rokuje sa však s FremantleMedia o tretej sérii Slovensko hľadá SuperStar, keďže STV nevyužila právo opcie. Na stole je aj Fear Factor a Hotel Braňa Mojseja straší všetkých .Televízia Markíza pripravuje aj nový spravodajský formát -bulvárne správy. Včerajšie stretnutie Františka Borovského s tvorcami naznačilo, že prípravy sú v plnom prúde, len nie je jasné, kto za ne zodpovedá. . Nie je to však žiadna novinka, formát sa pripravoval už v septembri 2005, pribrzdila to však nerozhodnosť predošlého vedenia a zmeny v TV Markíza . Markíza zvažuje aj zrušenie Telerána.
Najviac sa môže obávať TV JOJ, hoci na jeseň pripravuje s Jeffom Minaříkom a jeho producentskou firmou Jam Film 1999 dobrodružnú reality show ; akúsi obdobu Slovak Survivoru a do JOJ prešiel aj Jožo Pročko . Na jar sa pokúsi zaujať divákov aj s Talk show Jana Krausa a pre Kuul Klub sa hľadá moderátor.
Tromfy v rukách a hrací priestor má ešte STV, ale asi jej bude chýbať odvaha a ľudský potenciál, predovšetkým v spravodajstve a vlastných formátoch.
Markíza môže týmito krokmi riskovať , ale nepredpokladá, že sa na svojej ceste stretne s väčším odporom. Na najbližšie dva roky nemá medzi slovenskými televíziami relevantného konkurenta, ktorý by jej zamedzil , aby si upevnila miesto lídra na trhu a presiahla 35 % podiel na trhu.
Novému vedeniu však pôjde predovšetkým o naplnenie cieľov majiteľov; výrazne znížiť náklady a zvýšiť zisk.