7. 3. 2006

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Spoločnosť BSP Lawyer Partners, ktorá je majiteľom pohľadávok spojených s nezaplatenými koncesionárskymi poplatkami Slovenského rozhlasu, sa rozhodla do 13. marca predĺžiť lehotu na pristúpenie k Dohode o novácii. Podľa spoločnosti len podpísanie tejto dohody a úhrada istiny dlhu a čiastky 5000 Sk bude viesť k zastaveniu súdneho vymáhania dlhu. "BSP LP sa k tomuto ústretovému kroku rozhodla na základe telefonických žiadostí zo strany koncesionárov. Aj tí, ktorí si výzvy na úhradu dlhu a návrhu Dohody o novácii vyzdvihli na pošte ku koncu zákonnej lehoty, tak budú mať dosť času na úhrady svojich záväzkov," uvádza sa v tlačovom vyhlásení BSP LP, ktoré TASR poskytla Zuzana Križanová zo spoločnosti PRime time. BSP LP tvrdí, že vyhlásenia niektorých právnych laikov, podľa ktorých stačí zaplatiť iba istinu dlhu, sú po právnej stránke mylné. Spoločnosť sa domnieva, že jej nárok na úhradu súdnych nákladov nie je novelou Zákona o koncesionárskych poplatkoch, takzvaným generálnym pardonom, nijako dotknutý. Dlžníci, ktorí zaplatia iba istinu dlhu, musia stále počítať so súdnym procesom o náklady konania. Tým, že zaplatili, však priznali, že dlžili, takže je možné ľahko odhadnúť, ako tento proces dopadne, tvrdí spoločnosť BSP LP. Novela zákona o koncesionárskych poplatkoch, ktorá dlžníkom odpustí vysoké sankcie, vstúpila do platnosti 21. februára. Dlžníci koncesionárskych poplatkov majú odvtedy 60 dní na to, aby mohli svoje nedoplatky Slovenskej televízii a Slovenskému rozhlasu zaplatiť bez vysokých sankcií. Spoločnosť BSP LP od Slovenského rozhlasu v júni 2005 odkúpila 253 tisíc pohľadávok. Väčšina - 130 000 koncesionárov svoj dlh uhradila.

Róbert Kotian odchádza z postu šéfredaktora týždenníka Domino fórum. Svoju budúcnosť vidí v spolupráci so Slobodným fórom (SF). Uviedol dnes pre TASR Róbert Kotian. "V týchto dňoch sa rieši moje nové zaradenie, zmluvu však zatiaľ nemám. Ak všetko pôjde dobre, tak by som do parlamentných volieb mal mať na starosti styk s médiami, mediálne otázky a mal by som byť aj na kandidátskej listine SF," predstavil svoje ďalšie pôsobenie Kotian. Výpoveď podal 28. februára kvôli dlhodobému neriešeniu problémov v týždenníku Domino fórum, na ktoré upozorňoval už od vlaňajšieho leta. Riaditeľka vydavateľstva Silvia Prepirová sa k tomu vyjadrila: "Pán Kotian odchádza z postu šéfredaktora týždenníka Domino fórum. Nakoľko týždenník Domino fórum chceme zachovať ako apolitické a nezávislé médium. Nie je žiaduce, aby šéfredaktor úzko spolupracoval s politickou stranou, lebo to znižuje dôveryhodnosť v nezávislosť médiá." Dodala, že Domino fórum chcú priviesť k renomé, ktoré malo už pred 15-timi rokmi a tomu musí zodpovedať osobnosť šéfredaktora. Kotian nevylučuje však ani možnosť skoršieho odchodu, no v zmluve o spolupráci má dvojmesačnú výpovednú lehotu. "Majitelia odo mňa žiadajú, aby som ju dodržal," konštatoval.

Väčšinový vlastník televízie Markíza americká spoločnosť CME uvítala dnešné rozhodnutie Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktorá predĺžila vysielaciu licenciu Markízy až do roka 2019. "Predĺženie licencie pre TV Markíza spolu s naším nedávnym nadobudnutím kontroly nad touto televíziou podčiarkuje pretrvávajúci záväzok CME voči SR," vyhlásil generálny riaditeľ CME Michael Garin. "Našou prioritou aj naďalej ostáva vysielanie podľa najvyšších medzinárodných štandardov," dodal. Podľa Garina sa CME bude usilovať stavať na dobrej povesti TV Markíza. Vedenie spoločnosti je rado, že budú môcť slúžiť obyvateľom Slovenska do konca ďalšieho desaťročia. CME vo februári za nového generálneho riaditeľa televízie vymenovala Václava Miku, vymenili sa aj ďalší členovia vedenia. "Plne dôverujem pánovi Mikovi a novému manažmentu, že upevnia dlhotrvajúcu pozíciu marketlídra televízie Markíza na slovenskom mediálnom trhu," uvádza Garin. TV Markíza začala vysielať v auguste 1996. V súčasnosti ju má možnosť sledovať až 86 percent obyvateľov Slovenska. Vysiela 24 hodín denne a svojou programovou štruktúrou, v ktorej je zastúpené spravodajstvo, publicistika, filmy, seriály a zábavné programy, sa snaží zaujať a uspokojiť všetkých divákov. Podľa píplmetrového výskumu sledovanosti bol priemerný divácky podiel televízie Markíza v roku 2005 31,1 percenta. Jej licencia platí od 13. septembra 1995 do 14. septembra 2007, nová jej umožní vysielať do polovice septembra 2019. Stanovisko poskytla Romana Tomasova zo CME.