11. 7. 2006

Divná situace, něco se podělalo

Divná situace, něco se podělalo

Denník SME vo svojom včerajšom vydaní uverejnil materiál, v ktorom sa uvádza, že som neprišiel do nedeľňajšej relácie STV O 5 minút 12, a to v kontexte, ktorý evokuje, že som bol do relácie pozvaný a že som nebodaj účasť prisľúbil a napokon sa do televízneho štúdia nedostavil. Nechcem sa bližšie vyjadrovať ku korektnosti materiálu a hlavne vyjadreniam, ktoré odzneli vo verejnoprávnej televízii, chcel by som však zdôrazniť, že nikto z STV nekontaktoval ani mňa, ani iných kompetentných ľudí z tlačového oddelenia MS SR, osobne, telefonicky, ani písomne - jednoducho ma nik do STV nepozval.Ako minister spravodlivosti si plne uvedomujem, aké potrebné je komunikovať s verejnosťou, vysvetľovať a obhajovať zámery a postoje vedenia rezortu pred verejnosťou. Osobne sa rád zúčastním na akejkoľvek odbornej diskusii v elektronickom či printovom médiu, pokiaľ bude spĺňať určité kritériá. Určite nemám záujem o politické debaty - jednoducho som sudca (hoci momentálne vo vysokej funkcii v štátnej administratíve) a nie politik. Predovšetkým však, musím byť na takúto debatu v dostatočnom časovom predstihu pozvaný. Iste uznáte, že je to logická podmienka.

Bratislava, 11. júla 2006. JUDr. Štefan Harabin, podpredseda vlády pre legislatívu a minister spravodlivosti SR