17. 8. 2006

MARKÍZA NEWS

MARKÍZA NEWS
Jesennú programovú štruktúru TV Markíza obohatí od septembra niekoľko noviniek. Prvá slovenská súkromná televízia ponúkne svojim divákom pri príležitosti desiatych narodenín šesť veľkých projektov. Hlavným poprázdninovým ťahákom bude podľa generálneho riaditeľa TV Markíza Václava Miku pôvodný formát britskej BBC s názvom Tanečná horúčka. V úlohe moderátorov sa predstavia Adela Banášová a Martin "Pyco" Rausch. V šou bude účinkovať desať celebrít: Helena Vondráčková, Jozef Golonka, Marianna Boučková, Juraj Bača, Jan Novotný, Maroš Kramár, Zuzana Fialová, Kateřina Brožová, Fero Mikloško a Tomáš Bezdeda. Úlohou ich partnerov, profesionálnych tanečníkov, je počas štyroch mesiacov naučiť svojich zverencov tancovať spoločenské a latino tance. Minimálne šesťhodinové týždenné tréningy a osudy slávnych osobností v úlohe tanečníkov môžu diváci Markízy sledovať v rámci živých vysielaní už od októbra počas víkendov. Výkony celebrít budú vystavené ostrej kritike štvorčlennej poroty v zložení: choreograf a režisér Ján Ďurovčík, porotkyňa v súťažiach spoločenských tancov Elena Jagerská, profesorka tanca na VŠMU Dagmar Hubová a režisér Jozef Bednárik. Hlavné slovo však majú diváci. Hlasovaním rozhodnú, ktorý pár sa dostane do finále a získa titul Kráľ a Kráľovná spoločenských tancov. "Po odvysielaní tohto formátu sa na Slovensku stane z tancovania móda," sľubuje režisér programu Peter Ňunéz. Po viac ako roku sa v septembri vráti na televízne obrazovky manželský pár košických podnikateľov Mojsejovcov. Projekt Nora a Braňo odvysiela TV Markíza vždy v piatok. "Myslím si, že ešte veľa toho nie je dopovedané. Lebo dosť sa popísalo a pohovorilo, ale nie našimi ústami," odôvodnila rozhodnutie opätovne vpustiť televízny štáb do svojho domu na Pereši Nora. Braňo chce zase podľa vlastných slov v prvom rade ukázať, ako sa dá abstinovať od alkoholu a drog, pretože ho o to údajne v listoch denne prosí niekoľko závislých ľudí. Šou podobná americkej The Osbournes bude mať podľa manželov v prípade úspechu ďalšie pokračovanie. "Netvrdím, že s Markízou pôjdeme do dôchodku, ale o pokračovaní uvažujeme," prezradil Braňo. Sériu zábavných programov v jesennej ponuke televízie doplní i vedecko-technická šou Clever!, ktorú si už v Čechách obľúbili diváci TV Nova. Pod vedením moderátorov Juraja Mokrého a Very Wisterovej v nej budú laici a vedci zábavnou formou raz do mesiaca objasňovať fenomény každodenného života. Zodpovedajú tak na otázky, ako napríklad, prečo chlieb padá na zem maslovou stranou, kedy sa dá banán použiť ako kladivo, alebo čo sa stane, ak niekto nastúpi do výťahu a všetci sú obrátení chrbtom. Markíza raz týždenne prinesie aj prvý slovenský sitcom Susedia s Petrom Marcinom a Andy Krausom. Za prítomnosti divákov v javisku sa budú na pódiu stretávať rodiny Františka Stromokocúra a Lászlá Komárom, známych z relácií Uragán, či Hurikán. Protagonisti si budú do svojich domácnostiach pozývať hostí a viesť s nimi vtipné debaty. V novej relácii Tesne vedľa sa dvakrát do mesiaca predstavia divákom Leopold Haverl, Adela Banášová, Petra Polnišová, Janko Króner, Andy Kraus a Maroš Kramár. Ich úlohou bude uhádnuť, na čo myslí pozvaný hosť. Ten však túto informáciu dostane len tesne pred vysielaním a bude jediný, kto má z účinkujúcich tušiť, o čom je reč. Náročnejšieho diváka by mal osloviť večerný program 112, ktorý od septembra každý pondelok prinesie dokumenty zo zásahov polície, hasičov, záchranárov ale aj z autoškoly či z odchytu túlavých zvierat. Jeho autorský tím stojí aj za projektom na konkurenčnej STV s názvom Najväčšie kriminálne prípady Slovenska. Šestnásť filmárov pri nakrúcaní úzko spolupracuje s Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky a často je v teréne aj 24 hodín denne. Nová jesenná programová štruktúra Markízy sa zároveň spúšťa pri príležitosti 10. výročia jej vysielania. Ako povedal František Borovský, ktorý je po zmenách majiteľov televízie programovým šéfom TV Markíza od 1. februára, nechce hodnotiť jej doterajších desať rokov. Verí ale, že si televízia aj v ďalšej desaťročnici udrží svoju pozíciu a najbližší rok prinesie napríklad tiež nový pôvodný slovenský seriál. Markíza bude podľa Borovského naďalej investovať do pôvodných televíznych formátov. "Pracujeme na tom, aby sme mali vlastný úspešný, divácky obľúbený seriál, tak ako ho má Prima, Nova." Pred novým vedením televízie je tiež jej príprava na digitalizáciu, čo znamená aj výrobu väčšieho množstva programov, dodal riaditeľ Centra programu TV Markíza. Reláciu Sito po odchode Daniela Krajcera ku konkurencii zatiaľ pozastavia. Ako konštatoval Borovský, televízia hľadá novú formu a moderátora. Ostatné politické a publicistické relácie pokračujú ďalej. Paľba, Lampáreň a 7EDEM s.r.o. dostanú od septembra nový vizuál a zvučku. Publicistická relácia Paľba okrem toho zaradí aj novú rubriku - 10 rokov po, v ktorej sa jej reportéri budú vracať k zaujímavým prípadom spred desiatich rokov. Nedeľňajšia politická diskusia Na telo ostáva v pôvodnej podobe. Od nového roka sa v programe Markízy objaví aj ďalšia publicistická relácia. V roku 2007 televízia úplne inovuje svoju grafiku. Najvýraznejšími akvizičnými titulmi Markízy v novej sezóne sú seriály Invázia americkej televízie ABC a historický Rím televízie HBO. Medzi novinky patria aj seriály Veronica Mars (UPN) a Summerland (Warner Brothers).