3. 4. 2008

Reakcia Alexeja Fulmeka na otvorený list riaditeľa Ta3 Ľubomíra Belfiho

Reakcia Alexeja Fulmeka na otvorený list
riaditeľa Ta3 Ľubomíra Belfiho
Som prekvapený z toho, aký tón zvolil vo svojom liste generálny riaditeľ TA 3. Nebudem komentovať spôsob premýšľania autora. Obmedzím sa na vecné tvrdenia: Viackrát som p. Belfimu zopakoval, že vydavateľ nezasahuje do práce redaktorov denníka SME, a ak chce o niečom diskutovať, musí sa obrátiť na šéfredaktora denníka SME, resp. že by mal odpovedať na otázky našich redaktorov. V našom rozhovore som uviedol, že ja som v roku 2006 redaktorom televízie TA 3 odpovedal, keď sa ma pýtali na odchod Milana Šimečku z funkcie šéfredaktora denníka SME bez toho, aby som kvôli tomu volal generálnemu riaditeľovi TA 3. Nerozumiem, prečo pán Belfi zvolil formu otvoreného listu, keď dostal priestor v denníku SME, aby obhájil svoje kroky v televízii TA 3 a vyvrátil podozrenia z manipulácie spravodajstva. Podstatou publikovaného problému nie sú vnútorné zmluvné a zamestnanecké pomery televízie TA 3 (ktoré naozaj nemajú zaujímať nikoho iného, pretože sú internou záležitosťou TA 3), ale to, že v televízii TA 3 mohlo dôjsť k procesom, ktoré zastavili publikovanie materiálov súvisiacich s konkrétnou politickou stranou. Nezávislosť spravodajstva je to, čo ctí vydavateľ denníka SME a čo by malo ctiť každé médium, preto je téma možného porušovania nezávislého statusu redaktorov vedením akéhokoľvek inštitúcie legitímnou témou pre noviny. Dôvodom je nutnosť chrániť média pred zneužívaním, pretože majú byť zdrojom objektívnych informácii pre verejnosť. S bulvarizáciou to nemá nič spoločné.
Alexej Fulmek, predseda predstavenstva Petit Press, a. s.