10. 6. 2008

REKLAMA A MÉDIÁ

REKLAMA A MÉDIÁ
Reklamu v médiách má rada necelá polovica (48,7 percenta) internetovej populácie. Dvom pätinám (40,9 percenta) reklama nevadí, pretože ju nevnímajú a približne rovnaký podiel internetistov (38,8 percenta) deklaruje, že reklama ich obťažuje. Reklamu na internete si všíma viac ako polovica (54,7 percenta) užívateľov. K nákupu ponúkaných produktov alebo služieb motivuje reklama dve pätiny (42 percent) užívateľov internetu. Vyplýva to z prieskumu, ktorý agentúra TNS SK robila prostredníctvom internetu na vzorke 1 751 užívateľov v januári a februári tohto roku. V porovnaní s priemerom majú pozitívny vzťah k reklame skôr mladí ľudia od 18 do 29 rokov, obyvatelia obcí do 5 000 obyvateľov a ľudia so základným, prípadne stredoškolským vzdelaním bez maturity. Medzi ľuďmi od 40 do 59 rokov a vysokoškolsky vzdelanými je viac takých, ktorí majú negatívny vzťah k reklame. K nákupu motivuje reklama skôr mladších užívateľov internetu, stredoškolsky vzdelaných bez maturity a obyvateľov Nitrianskeho a Žilinského kraja. Naopak, na základe reklamy nenakupuje viac 30 až 39 ročných a ľudia nad 60 rokov, ako aj vysokoškolsky vzdelaní, obyvatelia Banskobystrického a Košického kraja a veľkých miest nad 100 000 obyvateľov.
Copyright © TASR 2008