20. 11. 2009

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
"Tom Cruise...nechajte ma uvažovať. Jeden z najusilovnejších ľudí, akých som videl, totálny gentleman a kretén . Čo to je za somára ." Jim Carrey „Túto tlačovú besedu vediem ja, povedala som, že otázky sa budú týkať len eurofondov. Ak viacerí máte záujem klásť otázky k nástenkovému tendru, ktorý nie je predmetom tejto tlačovky, budem nútená ju ukončiť.“ Linda Vaškovičová, hovorkyňa Igora Štefanova „Na to som odpovedal niekoľko a mnohokrát. Chápem, že ste nastavení tak, aby ste útočili na ministerstvo a na ministra. Dajte s tým už konečne pokoj.“ Igor Štefanov „Odmietame váš ničím nepodložený názor, že ministerstvo kultúry často ruší vyhlásené verejné súťaže.“ Jozef Bednár, hovorca ministerstva kultúry " Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka vstúpila otvorením nového akademického roku 2009/2010 do štrnásteho roku svojej existencie. Na základe doterajšej činnosti Akreditačná komisia SR ju zaradila medzi vysoké školy s tým, že má rok na to, aby odstránila nedostatky a zachovala si názov univerzita. K tomu bol vypracovaný ozdravný harmonogram opatrení, ktorý sa začal realizovať v praxi. Žiaľ, tento proces sa narušil prekvapivým, cieľavedomým mediálnym tlakom, ktorý presahuje všetky hranice.Už tretí týždeň sa meno Trenčianskej univerzity objavuje na titulných stranách novín a v hlavných spravodajských televíznych a rozhlasových programoch. V niektorých médiách sa objavujú polopravdy, tendenčné a zavádzajúce fakty a informácie vytrhnuté z kontextu, ktoré vykresľujú školu len v tom najhoršom svetle. Neprispievajú k tomu ani vyjadrenia niektorých inštitúcií, jednotlivcov, politikov a odborníkov, ktorí zabúdajú, že tu existuje prezumcia neviny a dopredu vynášajú rozhodnutia a súdy a tým navodzujú vo verejnosti atmosféru nedôvery a nestability voči samotnej škole. Celý tento negatívny prúd smeruje na samotnú podstatu a existenciu univerzity a prípad nadobúda trestnoprávnu rovinu. Z toho dôvodu dávam podnet orgánom činných v trestnom konaní na neznámeho páchateľa, ktorý daný stav zapríčinil. " doc. Ing. Miroslav Mečár, CSc. rektor "Okres by bol debilný, ak by ťa volil. Smeješ sa ako pomätená. Keby bol Boh, tak ten luster ti padne na hlavu a prizabije ťa" Ľudovít Chládek, mestský poslanec, Zlaté Moravce "Desí ma, že v súčasnosti chce niekto opäť ľudí vyhnať do ulíc. Vyzývam Vás, aby ste s tým prestali. Je to cesta do pekla. Nedovoľme, aby si niekto sprivatizoval odkaz revolúcie .Je tu skupina ľudí, ktorá si privlastnila právo povedať miliónom ľudí, ktorí majú iný názor, ktorí takisto stáli na tých námestiach a chceli ten svoj názor povedať - oni im hovoria... drž hubu a krok , pretože my sme tí vyvolení, ktorí majú dnes právo povedať - toto je svätá pravda a ty máš smolu. Lebo som s Ficom, som červený boľševik. To mi bude vykladať niekto, kto tejto krajine nechal len pečať a štátnu vlajku, že si so mnou nebude pripomínať 17.novembre, lebo ja nám zlú farbu. No nebuď so mnou. Po 20 rokoch nadobudla ideologická segregácia a mediálna prostitúcia nehorázny rozmer. Nepotrebujem Pravdu ani Sme na to, aby som sa dočítal, čo si ľudia myslia. Pokrok bez sociálneho rozmeru nemá zmysel. Nato, aby sme mohli slobodu užívať, potrebujeme plný žalúdok a strechu nad hlavou. " Pavol Paška "Myslíme si, že priestor dostáva aj tá časť Verejnosti proti násiliu, ktorá už dnes nepôsobí aktívne v politike alebo dokonca ani nežijú na Slovensku. Prekáža mi, že k novembrovým udalostiam sa vyjadrujú aj politici, ktorí nehlasovali za vyhlásenie zvrchovanosti SR, za Ústavu SR a za zákon o rozdelení Českej a Slovenskej federatívnej republiky. Kým zo strany súkromných médií by sa to dalo pochopiť, rovnako sa správajú aj verejnoprávne médiá, ktorých povinnosťou je informovať objektívne a komplexne.Účasť zástupcov ĽS-HZDS, ktoré je permanentne očierňované, by v reláciách prispelo k spravodlivému hodnoteniu tejto krátkej histórie nášho štátu. " Ivana Kapráliková "Pamätám si, ako som musel žiadať svojho nadriadeného o súhlas vycestovať na Maltu na dovolenku, ale aj na to, že som nemal žiaden problém si na túto cestu našetriť z mimoriadne štedrého štipendijného systému pre študentov." Robert Fico "Všimol som si odpoveď profesora Miroslava Kusého na podobnú otázku. Povedal, že ak by prijal pozvanie, bolo by to niečo také, akoby prijal pozvanie oslavu SNP, ktorú by organizovali fašisti. Povedal to pomerne príkro, ale ja tomu rozumiem." Mikuláš Dzurinda "Ja som kresťan-katolík, ja im odpúšťam." Milana Čič " Je to klasické osobné vozidlo, ktoré má zvonku nalepený červený pás. Môže sa v ňom voziť hocikto! Minister neprávom obvinil renomovanú spoločnosť RZP, a.s. poskytujúcu záchrannú zdravotnú službu a tým poškodil jej meno." Michal Bahelka