23. 12. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Európska únia vyjadrila dnes znepokojenie v súvislosti s okolnosťami úmrtia prominentného kirgizského opozičného novinára Gennadija Pavľuka, ktorý v utorok zomrel v nemocnici v Almaty. Švédske predsedníctvo v EÚ vyzvalo kazašské úrady na okamžité a dôkladné vyšetrenie tohto prípadu a predvedenie páchateľov pred spravodlivosť. EÚ tiež apeluje na kirgizské úrady, aby pomohli pri vyšetrovaní. Pavľuk podľahol zraneniam, ktoré utrpel, keď ho neznámi páchatelia vyhodili s rukami zviazanými za chrbtom z okna vysokej budovy. Novinár mal trvalé bydlisko a pracovisko v Biškeku a v Almaty bol na návšteve. Kirgizská opozícia ostro odsúdila útok na Pavľuka, patriaceho medzi najnekompromisnejších kritikov vlády prezidenta Kurmanbeka Bakijeva. Podľa opozičných politikov sa Bakijev a jeho spolupracovníci všetkými možnými prostriedkami snažia umlčať oponentov kirgizského kabinetu. Útoky na novinárov a politikov sú na území Kirgizska častejšie ako v ostatných stredoázijských štátoch, ktoré boli predtým súčasťou Sovietskeho zväzu.
Copyright © TASR 2009
Úrad koronera v americkom Los Angeles začal vyšetrovanie ohľadom úniku dôverných informácií o úmrtí herečky Brittany Murphy. Webstránku E! Online o tom informoval hlavný vyšetrovateľ Ed Winter. Informácie o pokusoch o resuscitáciu Murphy a nájdení liekov na predpis, ktoré zverejnila webová stránka TMZ.com, unikli podľa Wintera bez oficiálneho súhlasu. "Ani ja, ani hlavný koroner Craig Harvey sme žiadne z týchto informácií TMZ nevydali. Nie som ani istý, či sme tieto informácie poskytli príslušníkom Los Angeles Police Department," povedal na margo veci Winter, ktorý dodal, že nemôže ani potvrdiť pravosť informácií pochádzajúcich z webovej stránky TMZ.com. "Ja som tie správy nevidel. TMZ údajne dostali určité dokumenty, ale samozrejme mi ich neukážu a ani nepovedia, od koho ich dostali. Ja som ani nevidel zoznam možných liekov, ktoré sa v dome Murphy mali nájsť," uviedol Winter. Informácia pochádza z webovej stránky www.okmagazine.com.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.