4. 11. 2014

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ
Pokutu vo výške 4000 eur uložila vysielateľovi TV Markíza Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na svojom dnešnom zasadnutí. Dôvodom bola skrytá reklama v seriáli Búrlivé víno.
O výsledkoch rokovania informoval riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš. Markízu – Slovakia členovia rady potrestali za diel rodinného seriálu odvysielaný 18. marca tohto roku.
Skonštatovali, že došlo k priamej podpore predaja a nákupu automobilu Honda Civic Tourer, čo bol produkt sponzora programu. Televízia tiež komunikát označujúci sponzora odvysielala pred a po programe bez zreteľného oddelenia, vysvetlil Kukliš.
Bez pokuty sa obišla verejnoprávna RTVS, ktorú však rada upozornila na porušenie zákona. K tomu podľa jej členov došlo odvysielaním príspevkov týkajúcich sa situácie na Ukrajine v Správach RTVS. Porušené bolo pritom ustanovenie zákona hovoriace o objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov a oddeľovaní komentárov od informácií spravodajského charakteru.
RVR dnes tiež udelila licenciu Skupine JOJ na celoplošné digitálne vysielanie detského kanálu v slovenskom jazyku RiK. V tomto prípade ide o nemeckú licenciu stanice RiC TV venovanej detskému divákovi.

Copyright © TASR 2014