10. 6. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

České ministerstvo kultúry chce zabrániť situáciám, aby jednotlivec v ČR získal príliš veľkú mediálnu moc. Zvažuje preto novelu zákona, ktorá by zakazovala takzvané kríženie vlastníctva médií - čiže nebolo by možné vlastniť zároveň rádio, televíznu stanicu či noviny. Ak by bola novela schválená, mohol by vzniknúť problém pre vicepremiéra a šéfa hnutia ANO Andreja Babiša, ktorý vlastní v Česku mediálny dom Mafra aj Rádio Impuls. V utorok o tom informoval spravodajský portál Novinky.cz.
Námestníčka ministerstva kultúry Kateřina Kalistová (ČSSD) sa v utorok v Senáte zúčastnila debaty o koncentrácii vlastníctva médií. V auguste chce predložiť vláde návrh zákona o rozhlasovom a televíznom vysielaní a nevylúčila možnosť, že doň začlení aj zákaz kríženia vlastníctva médií.
To znamená, že jednotlivci by nemohli vlastniť viac médií z rôznych odvetví. V súvislosti s Babišom sa špekulovalo, že má záujem kúpiť jednu z veľkých, celoplošných televízií, napísal portál Novinky.cz.
Námestníčka Kalistová však upozornila, že prípadná novela zákona sa bude týkať iba budúcnosti a nebude platiť pre súčasnú situáciu.
Minister financií Babiš vlastní mediálny dom Mafra, do ktorého patria denníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny, server idnes.cz a hudobná televízia Óčko. Babišovej firme Agrofert patrí tiež Rádio Impuls.

Copyright © TASR 2015


Zahraničné trhy priniesli spoločnosti Facebook v prvom štvrťroku vyššie tržby z reklamy ako americký trh. Na medzinárodných trhoch totiž spoločnosť Facebook v prvom kvartáli získala 51 % svojich tržieb. Agentúru Reuters o tom informovali topmanažéri Facebooku. Celkové tržby z reklamy spoločnosti Facebook v prvom kvartáli stúpli o 46 % na 3,3 mld. USD. Z tejto sumy približne 1,7 mld. USD pripadá na medzinárodné trhy. Zahraničné tržby z reklamy medziročne vzrástli o 36 %. Celkové štvrťročné príjmy spoločnosti Facebook boli pritom v prvom kvartáli v sume 3,5 mld. USD. Zároveň viac ako 70 % reklamných tržieb spoločnosti Facebook tvorí reklama určená do mobilných zariadení.
Európa pritom rástla pomalšie ako americké trhy, motorom však bol región Ázie a Tichomoria, ktorý je v centre pozornosti spoločnosti Facebook. Reklamné príjmy sociálnej siete Facebook v Ázii posilnili o 57 %. Pre porovnanie, firma Google dosiahla v prvom kvartáli 57 % tržieb na medzinárodných trhoch v prvom kvartáli, spoločnosť však nešpecifikovala konkrétne príjmy z reklamy.

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.