15. 12. 2017

TASR NEWS

TASR NEWS

TASR prichádza s blížiacou sa storočnicou ukončenia prvej svetovej vojny s unikátnym projektom. V spoluprácu s fotografom Zdenkom Dzurjaninom nafotografuje všetky pamätníky „Veľkej vojny“ na Slovensku. 
      „
Začali sme masívny projekt, aký nemá v histórii agentúry obdobu. Sú to tisíce objektov skoro v každej obci Slovenska. Okrem fotografovania vlastne za pochodu tvoríme aktuálnu databázu, ktorá v takejto podobe na Slovensku neexistuje. Výber z týchto kolekcií budeme už od januára denne ponúkať klientom vo fotoservise. Súčasťou bude tiež interaktívny web s lokalizáciou fotografií, GPS súradnicami každého pamätníka i s možnosťou vyhľadávania podľa mien na pamätníkoch,“ povedal generálny riaditeľa TASR Vladimír Puchala.
      
Dzurjanin si prednedávnom vyslúžil pozornosť projektom, pri ktorom nafotil všetky kostoly na Slovensku. Priebežne začal fotografovať aj pamätníky prvej svetovej vojny, s ktorými má rovnakú ambíciu. „Keď som dofotil všetky kostoly, tak som si uvedomil, že som tým prispel k zachovaniu kultúrneho dedičstva. Podobný cieľ mám aj pri pamätníkoch. Mám radosť, že ma v súvislosti s pamätníkmi oslovila TASR na spoluprácu pri tomto projekte. Vážim si túto dôveru a verím, že vznikne podobne kvalitný výsledok ako pri kostoloch,“ konštatoval Dzurjanin.


 Copyright © TASR 2016