8. 11. 2022

Prieskum Median SK

Prieskum Median SK
 


Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma, Zdravie a Evita magazín patrili v druhom a treťom kvartáli 2022 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil v termíne od 28. marca do 11. septembra na vzorke 4105 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.


Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 27 percent opýtaných - pri metodike "čítal posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 56 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 12 percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň (šesť percent), Pravda a Sme (po päť percent). Denník Šport má štvorpercentný podiel, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli tri percentá.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Štvorpercentnú čítanosť má týždenník Život. O jedno percento menej obyvateľov SR číta Báječnú ženu a Nový Čas Nedeľa, dve percentá si prečíta Eurotelevíziu, Nový Čas pre ženy a Slovenku.
Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 13 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (šesť percent). Nasleduje Relax so štyrmi percentami, Tele plus a 100+1 s dvomi percentami a Žena a život s jedným percentom.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 44 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Emma, Zdravie a Evita magazín. Štvorpercentnú čítanosť mali Záhradkár, Napínavé krížovky, Futbal magazín a Autožurnál.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 51 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasledujú Rádio Slovensko (14 percent) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 a Rádio Vlna dosiahli počúvanosť sedem percent, Rádio Melody si zaplo šesť percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" dosiahla hodnotu 93 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (40 percent), nasledujú Fun rádio (27 percent) a Rádio Slovensko (26 percent). Dvadsaťdva percent počúvalo aspoň raz týždenne Rádio Európa 2, nasledujú Rádio Vlna (21 percent) a Rádio Melody (15 percent). Sedmičku uzatvára opäť Rádio Regina s desiatimi percentami.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 73 percent, čo predstavuje viac ako tri milióny divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 34 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel - TV Markíza (28 percent), TV Joj (16 percent), Jednotka RTVS (14 percent).


Zdroj: TASR