21. 7. 2008

Otvorený list poslankyne NR SR Magdalény Vášáryovej ministrovi kultúry

Otvorený list poslankyne NR SR Magdalény Vášáryovej ministrovi kultúry
Magdaléna Vášáryová, poslankyňa Národnej rady Slovenskej republiky Vážený pán minister, keď dostal Václav Havel na Pohode otázku, ako bojovať s populizmom, odpovedal asi takto – reagovať pokojne, vecne, ale reagovať. Keďže ma zrejme, napriek opakovaným žiadostiam, nemienite prijať, musím reagovať verejne. Pár faktov na začiatok. 3. júna som Vás požiadala, aby ste ma prijali, pretože mám seriózne informácie o tom, že sa pripravuje posunutie kaštieľa vo Veľkých Levároch vysokopostavenému členovi strany Smer za cenu, ktorá nezodpovedá hodnote tejto národnej kultúrnej pamiatky. Vaše ministerstvo zareagovalo až 14. júla 2008, keď mi riaditeľka Vašej kancelárie Ing. Miriam Grófová napísala, aby som sa porozprávala so zastupujúcim generálnym riaditeľom Sekcie kultúrneho dedičstva pánom Pavlom Šimuničom, tel. 02/59 39 14115. Teraz ako chápem Váš postoj ja. Vyhýbate sa rozhovoru so mnou. Nečudujem sa, ale ako minister musíte komunikovať s podpredsedníčkou Výboru pre kultúru a médiá NR SR, nech si už o mne myslíte čokoľvek. Napríklad, že som stále na dovolenke, ako tvrdili Vaši úradníci a preto sa ma nemôžete dovolať. Pre istotu Vám teda posielam môj telefón 02/59729294. Medzitým ste požiadali o „predĺženie termínu na predloženie koncepcie mediálneho komplexu a návrh harmonogramu predrealizačnej fázy výstavby“. Tým vznikol priestor, aby sme sa skutočne vážne zamysleli nad tým, či potrebujeme štvrtú megalomanskú mediálnu stavbu, alebo bude priestor pri novom modernom centre Bratislavy Eurovea vyhradený pre multikultúrne centrum. To je téma na verejnú debatu. Chcela som Vás na túto debatu vyzvať, ak by ste si boli našli vo svojom nabitom programe čas a prijali ma. A tak Vás na tú verejnú debatu vyzývam takto verejne. Materiál máte predložiť do vlády v septembri, takže od 2. septembra môžeme začať.
S pozdravom , Magda Vášáryová