Iránsky blogger odsúdený za urážku duchovných predstaviteľov krajiny, zomrel vo väzení v Teheráne. Organizácia Medzinárodná kampaň za ľudské práva s odvolaním sa na právnika obžalovaného Mohammada Alího Dadchára uviedla, že 29-ročný Omid Mirsajáfi zomrel v stredu vo väznici Evin. Podľa Dadchára spáchal samovraždu. Iránske úrady sa k jeho smrti zatiaľ nevyjadrili, Dadchár ich však požiadal o vyšetrenie okolností smrti jeho mandanta.
Mirsajáfi údajne trpel ťažkou depresiou. Jeden z jeho spoluväzňov upozornil na jeho zlý psychický stav, väzenskí lekári sa však domnievali, že chorobu len predstiera. Mirsajáfiho odsúdili vo februári na 30 mesiacov väzenia za urážku iránskeho duchovného vodcu ajatolláha Alího Chameneího a zakladateľa islamskej republiky ajatolláha Rúholláha Chomejního v jeho blogu.
Amerického rapera Kanyeho Westa obvinil prokurátor z Los Angeles z prečinu ublíženia na zdraví, krádeže vecí v hodnote viac ako 400 dolárov a vandalizmu, ktorého sa mal dopustiť vo štvrtok 11. septembra na medzinárodnom letisku v Los Angeles. V medializovanom prípade sa 31-ročný hudobník pobil s fotografom a následne mu rozbil časť techniky. Okrem Westa sa do konfliktu zapojil aj jeden z členov jeho tímu. Kým Kanye West si môžu vo väzení posedieť 30 mesiacov, manažér Dan Crawley môže ísť za mreže až na päť rokov. Právnik chicagského rapera Blair Berk vznesené obvinenia odmietol komentovať. Westa koncom septembra zbavil všetkých obvinení advokát z Los Angeles County District, no prípad sa momentálne dostal k advokátovi Rockymu Delgadillovi, ktorý v minulosti riešil aj obvinenia voči speváčke Britney Spears. Súdne pojednávanie je stanovené na 14. apríla. Držiteľa dvanástich cien Grammy po útoku 11. septembra zadržali hneď na mieste a neskôr pustili na kauciu. Celý priebeh incidentu je dostupný napríklad na serveri YouTube, a to vďaka kameramanovi portálu TMZ.com, ktorý incident zachytil videokamerou.
Informáciu zverejnil server billboard.com.
Pre tri štvrtiny miléniovej generácie, teda ľudí vo veku od 14 do 25 rokov, je počítač väčší zdroj zábavy ako televízia. V porovnaní s ostatnými generáciami trávia o tretinu menej času sledovaním televízie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Deloitte o postavení médií, ktorý realizovala nezávislá prieskumná agentúra Harrison Group na vzorke 8 824 ľudí vo veku od 14 do 75 rokov žijúcich v Brazílii, Nemecku, Japonsku, Veľkej Británii a USA v septembri a októbri 2008. Miléniová generácia je vo všetkých uvedených krajinách bez rozdielu kultúry rýchlo prispôsobivá a má podobné záujmy v oblasti médií. Najaktívnejšia je v počítačových hrách, hudbe a používaní internetu ako formy sociálneho kontaktu. Osemdesiat percent respondentov miléniovej generácie pravidelne vyhľadáva, sťahuje a počúva hudbu na internete, 73 percent mladých pravidelne nadväzuje on-line kontakty prostredníctvom sociálnych sietí či diskusných miestností. Pre takmer 60 percent týchto ľudí a tretinu všetkých respondentov je vhodným zdrojom zábavy i mobilný telefón. Najčastejšie ho používajú na fotografovanie a posielanie esemesiek. V Japonsku je však bežnejšia komunikácia prostredníctvom e-mailu. Z prieskumu ďalej vyplýva, že vo všetkých piatich krajinách zostáva najobľúbenejším "prehrávačom videí" televízia. Čoraz väčšiu popularitu si získavajú aj osobné počítače, mobilné telefóny a ďalšie prenosné prehrávače. Najväčší vplyv na ľudí má televízna reklama. Až za ňou má miesto reklama v časopisoch, novinách a na internete. Rozhlasová reklama skončila na piatom mieste. Agentúru SITA o tom informoval Tomáš Kočí zo spoločnosti Omnipublic.