29. 7. 2009

MARKÍZA News

MARKÍZA News
Hospodárska kríza tvrdo zasahuje aj príjmy najväčšej slovenskej súkromnej televízie Markíza. Podľa údajov zverejnených spoločnosťou Central European Media Enterprises Ltd. (CME) totiž čisté výnosy jej dcérskej spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom Televízie Markíza, v druhom kvartáli medziročne klesli o 23,9 % na 28,229 mil. USD. Za prvý polrok tak spoločnosť na Slovensku vygenerovala čisté príjmy 48,8 mil. USD, čo znamená medziročný prepad o 22,9 %. Ešte výraznejšie sa úpadok reklamného trhu podpísal na ziskoch spoločnosti. Markíza totiž v druhom štvrťroku vykázala medziročný pokles zisku pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) až o 59,5 % na 5,655 mil. USD, čo za celý prvý polrok znamenalo podobný prepad o 59,4 % na 9,383 mil. USD. Napriek týmto nelichotivým číslam však výsledky slovenského podnikania CME v kontexte celej skupiny vychádzajú ešte relatívne pozitívne. Celá mediálna skupina CME, ktorá okrem Slovenska prevádzkuje televízie aj v ďalších šiestich krajinách stredo a východeurópskeho regiónu, totiž v druhom kvartály vykázala prepad výnosov o 38,9 % na 186,185 mil. USD. Za celý polrok tak pokles dosiahol 38 % na úroveň 327,406 mil. USD. EBITDA celej skupiny sa v sledovanom štvrťroku prepadla o 75,3 % na 29,665 mil. USD a za celý prvý polrok o 75,7 % na 45,131 mil. USD. "Reklamné trhy sa resetovali zhruba na úroveň roku 2007. Bol to bolestivý proces pre nás aj našich akcionárov," konštatoval na margo dosiahnutých výsledkov prezident a generálny riaditeľ CME Adrian Sarbu. Zároveň však podotkol, že aj v týchto ťažkých časoch sa preukázala sila značiek a podnikania skupiny, keď sa podarilo zvýšiť sledovanosť a trhové podiely vo všetkých kľúčových televíziách. "Teraz sa tešíme na oživenie trhu," dodal Sarbu. Celkové výsledky skupiny negatívne ovplyvnil predovšetkým prepad na ukrajinskom trhu, kde príjmy spoločnosti v druhom kvartály klesli až o 89,6 % na niečo vyše 3 mil. USD a strata sa prehĺbila z vlaňajších 2,4 mil. USD až na vyše 16 mil. USD. Významný výpadok príjmov však vykázala CME napríklad aj na svojom najväčšom trhu v Českej republike, a to o 36,4 % na 71,551 mil. USD. Za celý prvý polrok tak výnosy CME v Českej republike medziročne klesli o 35,6 % na 127,678 mil. USD, zisk EBITDA za druhý štvrťrok sa prepadol o 45,9 % na 38,541 mil. USD a za prvý polrok o 44,9 % na 63,434 mil. USD. CME prevádzkuje televízne stanice v siedmich krajinách strednej a východnej Európy s celkovým dosahom zhruba 97 mil. divákov. Spoločnosť prevádzkuje v Chorvátsku Nova TV, v ČR TV Nova, Nova Cinema a Nova Sport, v Rumunsku PRO TV, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro, MTV Romania a PRO TV International. Na Slovensku prevádzkuje televízne vysielanie TV Markíza a Nova Sport, v Slovinsku POP TV a Kanal A a na Ukrajine je to Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino. V Bulharsku prevádzkuje spoločnosť PRO.BG a RING.BG. Akcie spoločnosti CME sú obchodované na burze v New Yorku (NASDAQ) a na pražskej Burze cenných papierov pod burzovým symbolom CETV. Novým vlastníkom zhruba 31-percentného podielu v spoločnosti Central European Media Enterprises Ltd. sa stala americká mediálna skupina Timer Warner Inc. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. Podľa zverejnených informácií CME, celková kúpna cena podielu bola 1,9 mld. Sk. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.