11. 2. 2011

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Neúspešný kandidát na člena Rady Rozhlasu a televízie Slovenska Rastislav Blaško napadne štvrtkové hlasovanie o členoch rady na Ústavnom súde SR. Blaško chce dať takto prešetriť ústavnosť hlasovania o členoch rady, ktoré bolo v parlamente verejné. Občianske združenie SLOVAK TRADEMARK a kandidát na člena RTVS Rastislav Blaško preto napadnú výsledok hlasovania o členoch Rady RTVS, ktorý považujú za útok na ústavnosť Slovenskej republiky. "Je právom každého kandidáta, aby sa o personálnej voľbe hlasovalo v tajnom hlasovaní. Verejné hlasovanie porušilo princípy demokracie a práva na tajnú voľbu v personálnych otázkach," uviedol vo vyhlásení Blaško. Štvrtkovú voľbu členov Rady Rozhlasu a televízie (RTVS) v parlamente spochybnila Renáta Zmajkovičová zo Smeru-SD. Poslanec László Nagy (Most-Híd), ktorého manželka Ildikó Nagyová sa vo voľbe stala členkou rady, podľa Zmajkovičovej „porušil článok štyri ústavného zákona, že uprednostnil osobný záujem pred záujmom verejným“. Ako tvrdí, mal oznámiť osobný záujem na veci. „Predpokladám, že premiérka Iveta Radičová, ktorá odmieta rodinkárstvo, zaujme stanovisko,“ dodala. Poslanec Nagy pripúšťa, že urobil chybu. „Ja som naozaj neohlásil rodinný vzťah ku kandidátke Ildikó Nagy, ale jednoducho som zabudol na to a musím povedať, že nikto ma neupozornil a sám som si neuvedomil, že to mám urobiť,“ zareagoval pred novinármi Nagy. Ako podotkol, takáto prax nie je v slovenskom parlamente zavedená a nepamätá si, že by niekto v posledných rokoch oznámil takýto rodinný vzťah. Podľa Nagya v prípade jeho manželky nejde o neznámu osobu a poslanci vedia, že sú manželmi. Ako skonštatoval, jeho manželka pracuje v médiách dlhé roky a zastávala pomerne významné funkcie. „Z môjho ani jej hľadiska nešlo o nejaké účelové zatajovanie, lebo čo je verejne známe, nejde zatajovať,“ obhajuje sa Nagy. Poslanec nevie, aké právne či iné následky by neoznámenie kandidatúry manželky na členku Rady RTVS a jej zvolenie mohlo mať. „Aj keby som túto skutočnosť ohlásil, aj v tomto prípade by som mal povinnosť hlasovať, to ma nevylučuje zo samotného hlasovania,“ dodal.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.