29. 4. 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Zdá sa, že ešte stále niekto nepochopil, že v Maďarsku musí byť poriadok a bezpečnosť. Táto krajina nie je tou, ktorá bola v uplynulých ôsmich rokoch, kedy bolo možné urobiť čokoľvek bez následkov. V prípade potreby sprísnime právne normy." Péter Szijjártó, hovorca predsedu maďarskej vlády

"Pozrite sa, ako v Čechách, kde bola politická strana Veci verejné dva mesiace rozoberaná, ako firmy pána námestníka ministra dopravy podľa médií tunelovali zákazky. A teraz našli kľúč na riešenie týchto Vecí verejných spájaných s korupciou tak, že ich predsedu stiahli z funkcie ministra vnútra a urobili z neho podpredsedu vlády na boj proti korupcii. Myslím si, že takéto počiny sú možné aj na Slovensku bez nejakých väčších problémov. Tu sa hoci aj snehuliaci budú brať s ohnivými mužmi a bude to všetko normálne. Samozrejme, že za každú cenu chcú prežiť. Štyri roky boli mimo korýtka, takže sa ho nechcú pustiť ani zaboha. Môže nastať aj táto situácia, ale podmienky vo všeobecnosti budú tak vyhrotené, že v jeseni sa určite niečo udeje. Napriek tomu príznaky našej upadajúcej spoločnosti určite vyvrcholia v priebehu letných mesiacov, ako som to avizoval. Samozrejme, rozsypať sa to môže aj dnes.“ Ján Slota

„Je to presne tak ako prvýkrát. O žiadnej materskej dovolenke neuvažujem. Samozrejme, všetko sa bude odvíjať od zdravotného stavu bábätka a aj môjho zdravotného stavu. Ale ak bude všetko v poriadku, nevidím dôvod, prečo by som mala ostávať na materskej. Pravdupovediac, ani sme sa o tomto s mojím zamestnávateľom nebavili, žiadne časové údaje, či to bude šestonedelie, alebo podobne. Moja práca nie je pre mňa stresujúca, práve naopak. Mám super kolegov, výbornú atmosféru, takže o to je to pre mňa ľahšie.“ Aneta Parišková

„ Maďarsku sa podarilo vytvoriť dôveryhodnú, národnú a európsku ústavu. Časti maďarského národa odtrhnuté štátnymi hranicami zvlášť oceňujú skutočnosť, že Maďarsko sa v ústave zaviazalo k zodpovednosti za Maďarov žijúcich za hranicami."

László Tökés,podpredseda Európskeho parlamentu a predseda Sedmohradskej maďarskej národnej rady.

„ Každý maďarský občan čoskoro dostane novú maďarskú ústavu, aby sa s ňou mohol oboznámiť a aby mohol byť na ňu aj hrdý. „ János Lázár. predseda frakcie vládneho Maďarského občianskeho zväzu-Fidesz