17. 6. 2011

PIANO NEWS

PIANO NEWS
Systém spoločného predplatného sa po prvých týždňoch používania slovenským médiám osvedčil. Celkové tržby Piana za prvý mesiac fungovania presiahli výšku 40.000 eur. Pokles čítanosti po spoplatnení je oveľa menší, ako samotné médiá očakávali. Informoval o tom dnes riaditeľ spoločnosti Piano Tomáš Bella. "Je to výrazne viac, ako sme očakávali. Predpokladáme, že náš cieľ získať do roka za predplatiteľov jedno percento internetovej populácie bez problémov naplníme," povedal Bella. Koncept spoločného predplatného podobný predplatnému káblovej televízie ľudia podľa neho chápu. "A zdá sa, že sme sa trafili aj s cenou 2,90 eura," dodal. Podľa jeho slov sa tiež naplnili predpoklady, že spoločné predplatné bude pre čitateľov oveľa pohodlnejšie, ako možnosť platiť za jednotlivé služby samostatne. Bella dodal, že podľa predbežných výsledkov oficiálneho auditu návštevnosti AIMmonitor nedošlo v máji k žiadnemu odlevu čitateľov od spoplatnených webov. Trom zo siedmich slovenských portálov, ktoré sa zapojili do Piana a zároveň auditujú svoju návštevnosť, počet čitateľov v máji dokonca stúpol. "Konkrétnym podstránkam a službám, ktoré boli kompletne spoplatnené, takisto klesla návštevnosť výrazne menej, ako to býva pri iných modeloch spoplatnenia v zahraničí," podotkol s tým, že zrejme už v priebehu leta sa do systému Piano pridajú aj ďalšie slovenské médiá. "Prinesú aj úplne nové služby a obsah, ktorý doteraz na webe nebol dostupný," uzavrel.
Copyright © TASR 2011