24. 3. 2018

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Viacerí účastníci protivládnej demonštrácie v Budapešti z 23. februára dostali v týchto dňoch od polície výzvu na zaplatenie pokuty vo výške 50.000 forintov (160 eur) za porušenie dopravných predpisov. Podľa spravodajského servera hvg.hu pokutu vyrubili aj viacerým novinárom, ktorí udalosti spravodajsky pokrývali.
Výzvu na zaplatenie pokuty rozoslalo veliteľstvo polície V. budapeštianskeho obvodu aj niekoľkým účastníkom študentskej masovej demonštrácie konanej 15. marca.
Na oboch demonštráciách zorganizovaných Nezávislým študentským parlamentom sa viacerí novinári preukázali policajtom novinárskym preukazom a oznámili, že si iba konajú svoju prácu. Napriek tomu dostali poštou pokutu s odôvodnením, že porušili dopravné predpisy tým, že išli po vozovke.
Serveru hvg.hu polícia oznámila, že novinári, ktorí dostali pokutu, majú predložiť na policajnú stanicu dôkazy o tom, že plnili pracovné povinnosti. Server v tejto súvislosti poznamenal, že novinári sa predsa už pri protestoch preukázali novinárskymi preukazmi. "Z doterajších udalostí je zrejmé, že cieľom polície je zastrašiť novinárov informujúcich o protivládnych demonštráciách," konštatoval hvg.hu.
Študenti protestovali prvýkrát 19. januára. Pred budovou maďarského parlamentu vyjadrili svoje požiadavky na premenu školského systému. Medzi požiadavkami bolo aj pozvanie premiéra Viktora Orbána na verejnú diskusiu o školstve, ten však na výzvu vôbec nereagoval.

Copyright © TASR 2018

Internetová služba YouTube chce "otráviť a zmiasť" svojich používateľov väčším počtom reklám, ktoré sa budú objavovať pred alebo po jednotlivých videách. V piatok to vyhlásil šéf hudobného oddelenia tejto spoločnosti Lyor Cohen. Toto opatrenie bude podľa neho "zamerané na tých, ktorí stránku používajú ako hudobnú službu zdarma". Podľa britskej BBC chce YouTube zvýšením počtu reklám dosiahnuť najmä to, aby si používatelia tejto služby zaplatili jej novú hudobnú službu, ktorou by YouTube chcel súperiť so službami ako Spotify, Apple či Amazon.
Zvýšenie počtu zobrazovaných reklám by sa malo podľa BBC týkať tých používateľov, ktorí na YouTube sledujú prevažne alebo iba hudobné videá a venujú tejto činnosti veľa času.
Zvýšením počtu reklám chce YouTube podľa BBC vyjsť v ústrety aj hudobným vydavateľstvám, ktoré túto službu dlhodobo kritizovali za to, že poskytuje hudbu zdarma.

©2018, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Akcie sociálnej siete Facebook tento týždeň klesli o 13 percent. To bol najhorší týždenný výkon od júla 2012, čo bolo zhruba dva mesiace po tom, čo firma vstúpila na burzu. Dôvodom je škandál s neoprávneným použitím dát o používateľoch facebooku firmou Cambridge Analytica, ktorý vyvolal obavy o ochranu súkromia a prinútil zákonodarcu na oboch stranách Atlantiku zaoberať sa tým, ako firma nakladá s osobnými informáciami užívateľov, uviedol server spravodajskej televízie CNBC.
Cena akcií v piatok klesla pod 160 dolárov. Za celý týždeň sa trhová kapitalizácia Facebooku znížila o 75 miliárd USD (1,5 bilióna Sk).
Facebook vstúpil na burzu v máji 2012 za cenu 38 dolárov za akciu. Trhová kapitalizácia firmy tak vtedy predstavovala 104 miliárd USD. Vďaka stabilnému rastu počtu užívateľov a dominantnému postaveniu na trhu s digitálnou reklamou akcie firmy stúpli tento rok vo februári až na rekordných viac ako 195 dolárov za akciu. Teraz sa trhová kapitalizácia firmy pohybuje okolo 460 miliárd USD.
Facebook dostala do problémov správa z minulého víkendu, podľa ktorej analytická spoločnosť Cambridge Analytica neoprávnene získala informácie o 50 miliónoch užívateľov facebooku a využila je mimo iného pri vývoji softvérových nástrojov na podporu volebnej kampane Donalda Trumpa v roku 2016.
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg tento týždeň priznal, že firma chybovala. Ospravedlnil sa používateľom a sľúbil zvýšiť kontrolu prístupu internetových vývojárskych firiem k užívateľským dátam.
Poslanci v USA, Británii a EÚ už oznámili, že si chcú predvolať šéfa Facebooku, aby vysvetlil správanie spoločnosť a to, ako firma nakladá s dátami svojich užívateľov. Spoločnosť už začali tiež vyšetrovať niektoré úrady na ochranu osobných údajov.

Copyright © ČTK 2018