31. 1. 2019

Tibor Gašpar vydal vyhlásenie pre Hlavné správy

Tibor Gašpar vydal vyhlásenie pre
 Hlavné správy

Pôvodne som sa k veci nechcel bližšie vyjadrovať, nakoľko tak ako predseda vlády a pani ministerka vnútra, aj ja vychádzam len z medializovaných informácii. Od môjho odstúpenia z pozície policajného prezidenta, tieto online priamo z vyšetrovacieho spisu poskytuje bulvárna novinárka Tódová z Denníka N s bulvárnou novinárkou Šimíčkovou z týždenníka Plus 7 dní.

Chcel by som zdôrazniť, že doposiaľ som nebol kontaktovaný orgánmi činnými v trestnom konaní a údajné tvrdenia policajta Vorobjova sú mi známe z vyššie uvedeného bulváru. Ako som uviedol už niekoľkokrát, kategoricky odmietam všetky obvinenia, ktoré voči mojej osobe opätovne smerujú tie isté liberálne médiá, ktoré sa pokúšali za asistencie prezidenta tejto krajiny o „slovenský majdan“ na jar minulého roku a neváhali k tomu zneužiť vraždu dvoch mladých ľudí.

Liberálne médiá za asistencie prezidenta Kisku a politickej opozície, tak ako po vražde novinára Kuciaka a jeho priateľky, opäť volajú po mojom odvolaní z pozície poradcu na základe nepravdivých a nepreverených informácií. Informácií, ktoré sú predkladané verejnosti neúplne, skreslene, bez základného overenia, a najmä koordinovaným spôsobom.

Manipulujú verejnou mienkou ako za čias normalizačných procesov a stavajú sa do polohy sudcov a morálnych autorít. Ich cieľom je aj za cenu porušovania zákonov tejto krajiny agresívnym spôsobom pošpiniť povesť ľudí, ktorí prejavujú iné názory, než je ich vlastné videnie sveta a tejto spoločnosti, zastrašovať a vyvolávať voči týmto ľuďom negatívne nálady a nenávisť. Nehľadia na ľudskú dôstojnosť a súkromie.

Vo svojej arogancii „bojujú“ proti nenávisti na internete šírením vlastnej nenávisti. Neváhajú nezákonne zasahovať do súkromných vzťahov. Pod pláštikom investigatívnej žurnalistiky plnia úlohy najmä svojich zamestnávateľov. Objektívnosť informovania a novinárska etika, to sú pre nich prázdne pojmy a frázy. Bez akýchkoľvek zábran porušujú ochranu osobnosti, ochranu utajovaných skutočností, telekomunikačné tajomstvo, bankové tajomstvo a iné.

Za veľmi smutný považujem fakt, že prezident Kiska, voči ktorému, resp. jeho spoločnosti je niekoľko reálnych podozrení zo spáchania trestnej činnosti, ktoré sa stále vyšetrujú a vyšetrovali už za môjho pôsobenia ako policajného prezidenta, sa opätovne stavia do pozície morálnej autority a vyjadruje rozhorčenia nad vymyslenými podozreniami voči mojej osobe. Čo viac potrebuje pán prezident Kiska, aby použil rovnaký meter voči sebe ako voči mne a odstúpil? Kto iný, ak nie predstavitelia štátu majú rešpektovať prezumpciu neviny?

Na ministerku vnútra je vyvíjaný tlak, aby som odstúpil z pozície poradcu napriek tomu, že sa verejne vyjadrila, že nemá dostatočné informácie na svoje rozhodnutie, len tie, ktoré priniesli bulvárne médiá. Pre mňa dnes nie je dôležitá otázka môjho ďalšieho pôsobenia vo funkcii poradcu na ministerstve vnútra, ale očistenie môjho mena od vymyslených podozrení.

Rozhodol som sa odstúpiť z pozície poradcu, aby som predišiel tlaku liberálnych médií, prezidenta Kisku a opozičných poslancov na ministerku vnútra. Chcem nezávisle, čo najskôr urobiť všetko pre očistenie môjho mena a ochrániť svoju rodinu od hyenizmu niektorých novinárov. Nechcem, aby táto otázka bola opäť zneužitá na vyvolávanie nenávistných nálad v spoločnosti a jej majdanizáciu. Nechcem, aby sa prezident Kiska priživoval na tejto otázke.

Tibor Gašpar