22. 3. 2019

Vyjadrenie TV Markíza k pokute za reportáž o smrti mamičky pri pôrode

Vyjadrenie TV Markíza k pokute za 

reportáž o smrti mamičky pri pôrode


Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) udelila televízii Markíza pokutu vo výške 33 319 eur za minuloročné príspevky odvysielané v Televíznych novinách a relácii Reflex. Podľa Rady svojím obsahom a spôsobom spracovania zasiahli do ľudskej dôstojnosti rodičky.
„ Zvyčajne rozhodnutia Rady verejne nekomentujeme a rešpektujeme ich ak sú zmysluplné a prijaté v súlade s platnou legislatívou. V prípade, že máme na danú vec opačný názor zvykneme sa voči rozhodnutiu odvolať na príslušnom súde. V tomto konkrétnom prípade však urobíme výnimku a vec komentovať budeme. Táto reportáž bola iniciovaná na základe požiadavky o pomoc zo strany pozostalého manžela a všetky obrazové materiály boli použité s jeho výslovným súhlasom. Zastávame názor, že tému sme spracovali profesionálne, bez zásahu do ľudskej dôstojnosti a v súlade s etickými princípmi," povedal riaditeľ Centra spravodajstva Henrich Krejča.
„Podľa mňa je výška a aj samotná pokuta prehnaná. Aj s mamou manželky sme sa dohodli, že to dáme odvysielať. Ja som dal na zábery aj na hotovú reportáž súhlas. Ja by som bol ten najväčší kritik, keby tam niečo v tej reportáži nemalo byť alebo by bolo prehnané. Práveže to bolo veľmi citlivo spracované a neskreslené. Keby bola reportáž strohá a bez záberov či fotografií, nesplní svoj účel," uviedol manžel zosnulej Márie Patrik Živojinov.