18. 10. 2019

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS 


Skladba "Sweet Child o' Mine" od americkej hardrockovej skupiny Guns N' Roses sa stala prvým hudobným videoklipom z 80. rokov, ktorý na webovej zdieľacej stránke YouTube dosiahol miliardu zhliadnutí.
Informovala o tom v stredu stanica BBC.
Dynamická balada, ktorá sa objavila na debutovom albume skupiny "Appetite for Destruction" (1987), mala v tomto roku priemerne 590.000 zhliadnutí denne.
Rockeri z Los Angeles sú najvyhľadávanejšou formáciou stránky YouTube v kategórii hudobných videoklipov z 80. i 90. rokov; ich hit "November Rain" z roku 1992 je totiž jediným hudobným videoklipom z tohto desaťročia, ktorý sa dostal do "klubu" hudobných videoklipov s miliardovou sledovanosťou.
Skupina má na YouTube viac než 6,7 milióna odberateľov, kým "Appetite for Destruction" je stále najlepšie predávajúcim sa debutovým albumom amerického interpreta v histórii - album si dodnes zakúpilo celosvetovo vyše 30 miliónov fanúšikov.
Do prvej päťky najvyhľadávanejších hudobných videoklipov z 80. rokov patria na YouTube ďalej "Take On Me" (A-ha, 943 miliónov zhliadnutí), "Girls Just Want to Have Fun" (Cyndi Lauperová, 786 miliónov zhliadnutí), "Every Breath You Take" (The Police, 699 miliónov zhliadnutí) a "Billie Jean" (Michael Jackson, 694 miliónov zhliadnutí).
V lete tohto roka sa najstarším hudobným videoklipom s bilanciou jednej miliardy zhliadnutí na YouTube stala klasická skladba od britskej rockovej skupiny Queen "Bohemian Rhapsody".
Vôbec prvým hudobným videoklipom, ktorý na tejto platforme dosiahol miliardu zhliadnutí, bola v roku 2012 pieseň "Gangnam Style" od juhokórejského speváka Psy. Video má momentálne viac než 3,4 miliardy zhliadnutí. Absolútny rekord v tejto štatistike drží portorický spevák Luis Fonsi so skladbou "Despacito", ktorú si od roku 2017 pozrelo na YouTube vyše 6,4 miliardy ľudí.


Copyright © TASR 2019

Rast počtu predplatiteľov americkej spoločnosti Netflix podnikajúcej v oblasti streamovacích služieb sa spomalil ešte predtým, ako začala čeliť hrozbám zo strany firiem Apple and Walt Disney Co. Počet predplatiteľov služieb Netflixu počas júla až septembra celosvetovo stúpol o 6,8 mil., čiže prognóza firmy, že získa 7 mil. zákazníkov, sa nenaplnila. Netflix získal v USA len 520-tisíc nových predplatiteľov, pričom vedenie firmy predpokladalo, že ich bude 800-tisíc.
Najnovšie nenaplnenie plánovaného rastu počtu predplatiteľov v USA "veští pre firmu ťažkosti v období pred zvýšenou konkurenciou", povedal Eric Haggstrom, analytik spoločnosti eMarketer. Prvého novembra totiž svoju streamovaciu službu štartuje Apple len za 5 USD mesačne a Disney bude od 12. novembra predávať svoju službu iba za 7 USD mesačne. Najpopulárnejší balík Netflixu v USA stojí 13 USD mesačne.
Netflix očakáva, že vo štvrtom kvartáli tohto roka vo svete získa 7,6 mil. predplatiteľov, čiže menej v porovnaní s 8,8 mil. nových zákazníkov v rovnakom období vlaňajška, čo signalizuje, že uznáva ostrejšiu konkurenciu.


©2019, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.