2. 3. 2020

Najviac divákov trávilo volebnú noc v spoločnosti Markízy


Najviac divákov trávilo volebnú

 noc v spoločnosti Markízy


Volebné vysielanie TV Markíza sa tešilo mimoriadne vysokej diváckej pozornosti, nedeľné vydanie Televíznych novín sa v cieľovej skupine 12-54 stalo doposiaľ najsledovanejším programom roku 2020, Na telo prekonalo ďalší rekord.

V sobotu, 29. februára 2020, Slovensko rozhodlo o víťazoch a porazených v parlamentných voľbách. Politická udalosť roka výrazne zvýšila divácky záujem o spravodajské programy, mimoriadnej pozornosti sa tešili aj víkendové volebné špeciály.
V oboch hlavných cieľových skupinách trávilo volebnú noc jednoznačne najviac divákov v spoločnosti televízie Markíza. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2020 - Volebná noc dosiahlo so začiatkom pred 22:00 výborný rating 8,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 34,6 %. Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine výrazne nižší trhový podiel 17,3 % a na spravodajskej stanici TA3 podiel na trhu 6,0 %. Viac než štvorhodinový program s moderátormi Zlaticou Švajdovou Puškárovou, Michalom Kovačičom a ich zaujímavými hosťami, v rámci ktorého TV Markíza priniesla aj výsledky exkluzívneho exit pollu agentúry Focus, sledovalo celkovo 401-tisíc divákov starších ako 12 rokov. 
Suverénne najsledovanejším sobotným programom sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny. V cieľovej skupine 12-54 dosiahli vynikajúci rating 11,1 % a trhový podiel 32,0 %, nenechalo si ich ujsť 643-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Medzi nespravodajskými programami jasne zvíťazila večerná česká komédia Špunti na vodě (rating 8,4 % / share 21,8 % v CS 12-54), výrazne zabodoval aj podvečerný spoločenský magazín Smotánka (rating 7,7 % / share 27,3 % v CS 12-54).
V nedeľu, 1. marca 2020, priniesla Markíza so začiatkom o 9:55 vôbec prvú povolebnú diskusiu s lídrami politických strán a hnutí, ktoré sa dostali do parlamentu. Mimoriadna relácia s názvom Voľby 2020 - Víťazi volieb dosiahla v cieľovej skupine 12-54 fantastický rating 10,8 % a rovnako aj trhový podiel 38,9 %, pričom v rebríčku sledovanosti obsadila štvrté miesto. Špeciálne vydanie konkurenčnej relácie Na hrane zaznamenalo na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 10,6 %. Exkluzívna debata moderovaná Zlaticou Švajdovou Puškárovou a Michalom Kovačičom k obrazovkám pritiahla, s prihliadnutím na predpoludňajší vysielací čas, extrémne vysoký počet divákov, ktorých bolo v rámci širšej cieľovej skupiny 12+ až 537-tisíc.
Vynikajúco sa darilo aj popoludňajšej relácii Na telo, v ktorej moderátor Michal Kovačič privítal zástupcov politických subjektov, ktoré zostali pred bránami parlamentu, a výsledky volieb v netradičnej úlohe komentátora zhodnotil aj bývalý slovenský premiér Mikuláš Dzurinda. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo špeciálne vydanie relácie rekordný rating 9,2 % od obnovenia Na telo v septembri 2018 a tretí najvyšší trhový podiel 28,1 %. Na telo si pozrelo 521-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je druhý najlepší výsledok v jej súčasnej ére.
Jednoznačne najsledovanejším nedeľným programom sa v cieľovej skupine 12-54 stali Televízne noviny, pričom zároveň išlo aj o doposiaľ divácky najúspešnejší program na celom trhu od začiatku roka 2020. Vydanie, ktoré sa podrobne venovalo volebnému dianiu na Slovensku, dosiahlo excelentný rating 13,5 % a trhový podiel 30,9 %. Hlavnú spravodajskú reláciu TV Markíza si nenechalo ujsť celkovo až 701-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA