20. 8. 2006

Prieskum TNS SK

Prieskum TNS SK
K štandardnému vybaveniu domácností na Slovensku patrí televízor a mobilný telefón. K televízoru má vo svojej domácnosti prístup 98 % a k mobilnému telefónu 84 % populácie staršej ako 15 rokov. Počítač využíva aktívne necelá polovica, 47 %, a polovica Slovákov zatiaľ nemá skúsenosti s internetom. Vyplýva to z omnibusového prieskumu spoločnosti TNS SK, ktorý realizovala v apríli tohto roka cez internet prostredníctvom špeciálneho tzv. iPanelu. Do prieskumu sa zapojilo 1 156 respondentov. Prieskum ukázal, že polovica opýtaných má svoju domácnosť vybavenú hifi vežou, pevnou telefónnou linkou, CD prehrávačom alebo CD rekordérom, klasickým fotoaparátom a osobným počítačom. DVD prehrávač alebo DVD rekordér a tlačiareň k počítaču vlastní každá tretia a digitálny fotoaparát každá štvrtá domácnosť. K nadštandardnému vybaveniu slovenských domácností stále patrí MP3 prehrávač, videokamera či prenosný počítač. Aktívne využíva počítač necelá polovica, 47 %, populácie SR. Počítač využívajú najmä žiaci a študenti, podnikatelia, osoby s vysokoškolským a úplným stredoškolským vzdelaním, obyvatelia väčších miest a ľudia mladších vekových kategórií, do 29 rokov. Dve pätiny ľudí počítač stále nepoužívajú. Z výsledkov výskumu tiež vyplýva, že ten, kto využíva počítač, využíva viac-menej aj internet. Na Slovensku aktívne využíva internet viac ako tretina populácie, 37,4 %. Polovica Slovákov zatiaľ nemá skúsenosti s internetom. V rámci informatizácie spoločnosti badať väčší pokrok v zvyšovaní sa podielu domácností pripojených na internet, konštatuje na základe výsledkov prieskumu TNS SK. Prístup na internet v domácnosti má na Slovensku približne pätina populácie. Na internet sa z domu pripájajú najmä žiaci a študenti, podnikatelia, respondenti s vysokoškolským vzdelaním, ľudia mladších vekových kategórií do 29 rokov a vo väčšej miere obyvatelia Bratislavského kraja. "Napriek vyspelejším technológiám aj prístupnejším cenám pozorujeme len pomalý nárast využívania internetu na Slovensku. V porovnaní s rokom 2005 sa podiel zvýšil iba o 2 %. Zvýšenie miery využívania internetu predpokladá v prvom rade zvýšenie miery počítačovej gramotnosti," pripomenul projektový manažér spoločnosti TNS SK Pavol Krajčír. TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií, poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patrí medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín. Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 900 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.