Športu zdar a hokeju obzvlášť 2
Marketingové práva z hokejovej extraligy sú už opäť v rukách spoločnosti Pro-Hokej, ktorej akcionármi sú kluby. Pro-Hokej podpísal 24. januára tohto roku zmluvu o predaji marketingových práv so švajčiarskou spoločnosťou CWL, ktorá ich následne posunula na svoju dcérsku spoločnosť a následne na GM Marketing. Vzhľadom na to, že švajčiarskym partnerom sa nepodarilo nakontrahovať marketingové zmluvy s firmami a naplniť dohodnutý rozsah finančných prostriedkov, Pro-Hokej zmluvu vypovedal a od 1. decembra 2006 má v marketingových otázkach opäť voľné ruky. "Spoločnosť Pro-Hokej rokuje o novom marketingovom partnerovi, ale zatiaľ je o tom predčasné hovoriť. S CWL sme rokovali od mája 2005. CWL má v zahraničí kredit a my sme si mysleli, že švajčiarsky partner môže priniesť do slovenského hokeja zahraničný kapitál. Z našej strany je zmluva vypovedaná a všetky marketingové práva sa vrátili do našich rúk," uviedol riaditeľ spoločnosti Pro-Hokej Vladimír Paštinský. Zástupcovia riadiaceho orgánu extraligy zatiaľ ešte nevedia, či budú vymáhať súdnou cestou od CWL ušlý zisk. Kluby predbežne vyčísľujú svoje straty. Podľa člena predstavenstva Pro-Hokeja a šéfa HKm Zvolen Róberta Mráza mohli jednotlivé tímy prísť aj o tri milióny korún. CWL od Pro-Hokeja získala okrem marketingových práv aj práva na vysielanie televíznych prenosov. Slovenská televízia, ktorá má zmluvu s CWL, chcela extraligu vysielať od decembra, teraz však nevie, s kým môže rokovať. Pro-Hokej tvrdí, že kontrakt vypovedal, CWL však hovorí, že zmluva je ešte platná. Zámerom akcionárov Pro-Hokeja je, aby hokejová extraliga bola aj naďalej na televíznych obrazovkách.