Športu zdar a hokeju obzvlášť
Hokejoví fanúšikovia na Slovensku mali v priebehu sezóny zatiaľ jedinú možnosť vidieť priamy prenos z extraligy. Slovenská televízia odvysielala priamy prenos zo súboja 2. kola Žilina - Slovan a ďalšie chcela pripravovať od decembra. Minulý víkend mala vysielať stretnutie Košice - Slovan, nasledujúci Martin - Trenčín. Ani jeden z prenosov sa nezrealizoval a zatiaľ sa nevie, kedy sa objaví extraliga na televíznych obrazovkách. Problémom je zmluva o marketingových právach z najvyššej slovenskej súťaže, ktoré riadiaci orgán Pro-Hokej predal spoločnosti CWL a následne sa posunuli na GM Marketing. Keďže marketingové firmy si svoje záväzky podľa názoru Pro-Hokeja neplnili, akcionárska spoločnosť extraligových klubov zmluvu vypovedala. STV sa však medzičasom dohodla na zmluve o vysielacích právach s GM Marketingom. Televízni diváci mali na základe kontraktu vidieť 10 priamych prenosov zo základnej časti plus celé play off. STV teraz analyzuje svoju zmluvu s GM Marketingom, ktorý tvrdí, že jeho kontrakt s Pro-Hokejom je platný a mal by sa plniť. Všetko majú teraz v rukách právnici, STV momentálne nevie, ktorá strana je v práve a chce sa vyhnúť prípadným ďalším súdnym sporom. Pro-Hokej v súčasnosti hľadá nového marketingového partnera a v blízkom čase by malo prísť k dohode. "Slovenská televízia deklaruje vôľu vysielať, ale zatiaľ nevie zrealizovať priame prenosy, respektíve jej to nie je umožnené. Z našej strany sme pripravení prenosy vysielať, nie je to o peniazoch. GM Marketing však nie je schopný zabezpečiť adekvátne podmienky pre prenosy, nedokáže napríklad presunúť termín zápasu na náš vysielací čas či zabezpečiť, aby naša technika mala vyhradené miesta na štadiónoch. Bez súčinnosti Pro-Hokeja a klubov nie sme schopní prenosy zabezpečiť. V spore Pro-Hokeja a GM Marketingu bude nasledovať asi súd. STV ponúkla alternatívu, aby sa do vyriešenia sporu prenosy vysielali s tým, že financie za práva by išli do depozitu, odkiaľ by sa po definitívnom rozhodnutí presunuli na stranu subjektu, ktorý má pravdu. Ani jedna strana to zatiaľ neprijala," vysvetľuje šéfmanažér redakcie športu STV Andrej Miklánek, podľa ktorého je televízia pripravená prijať aj dočasné riešenie. Za jeden priamy prenos je ochotná platiť 10-tisíc Sk za každý ratingový bod sledovanosti. CWL, resp. GM Marketing v súčasnosti STV vyzýva, aby prenosy vysielala, podmienky však zatiaľ na to nevytvára. STV teraz podniká kroky, aby podľa obchodného zákonníka mohla od zmluvy odstúpiť. Problémom je aj šesťmesačná výpovedná lehota v kontrakte. STV sa chce vyhnúť stavu, že by v prípade, že viedenský súd vypovedanie zmluvy s CWL zo strany Pro-Hokeja označí za nezákonné, nasledovala žaloba aj na ňu za porušenie platných zmlúv. "Hľadáme spôsob, ako zmluvu rozviazať podľa obchodného zákonníka. Momentálne to má v rukách naše právne oddelenie. Nádej, že budeme v tejto sezóne vysielať, však existuje. Možno tak bude už v priebehu januára," dodáva Andrej Miklánek.