28. 1. 2007

GdK. Ignaz Edler von Korda

GdK. Ignaz Edler von Korda

Ako hodnotíte pôsobenie Richarda Rybníčka ako generálneho riaditeľa STV? Televíziu zmenil. Je to iná televízia ako bývala. Zmenil ju od gruntu. K lepšiemu. Neviem, či urobil nejaké zásadné chyby, možno sa nejakých chýb dopustil. Ja som s ním nemal problémy. Ak sa dopustil nejakých prešľapov, nech za to pyká. Ja si ho nesmierne vážim, lebo STV zmenil k lepšiemu. Prečo ste po ´89 boli považovaný za protislovenský živel? Bol som verejne proti tomu, aby sa rozdelila federácia. Mne sa to nepáčilo. Televíziu mali pod palcom hejslováci, tak som im zavadzal. V tých časoch vstúpil do platnosti lustračný zákon, podľa ktorého politici a novinári v štátnych inštitúciách museli mať osvedčenie od ministerstva vnútra, že neboli spolupracovníci Štátnej bezpečnosti. Ja som trval na tom, aby tento zákon v praxi fungoval. Dokonca som na vrátnici STV zbieral podpisy, aby tí ľudia, ktorí nemajú osvedčenie v poriadku, odišli. Keď som išiel odovzdávať moje osvedčenie, prijímal ho človek, ktorý bol dôstojníkom ŠtB. To ma tak dožralo, že som mu to povedal a krátko nato som „letel“.

Poznámka prekladateľa :

Začiatkom októbra 1991 bol vo Federálnom zhromaždení prijatý a 5. novembra vstúpil do platnosti tzv. lustračný zákon, ktorý v STV platil a bol uplatňovaný najmenej do februára 1994.