26. 5. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Melanie Brown známa ako Mel B rokuje s predstaviteľmi hudobného televízneho kanálu VH1 o vysielaní reality šou, v ktorej budú hľadať členky do novej dievčenskej popovej skupiny. Tridsaťtriročná speváčka chce zostaviť formáciu, ktorá dosiahne rovnaký úspech ako ona a jej kolegyne z pätice Spice Girls. "Bude to skutočná šanca nájsť neskúsené talenty, ktoré sa budú vyvíjať počas šou," citovala hviezdu internetová stránka DigitalSpy.co.uk. Po hviezdnej kariére speváčok hitov Wannabe, 2 Become 1 či Spice Up Your Life túži britská dievčenská skupina The Saturdays, ktorej členky vyhlásili, že sú pripravené dosiahnuť rovnaký stupeň popularity. Zatiaľ sú však najúspešnejším ženským hudobným zoskupením všetkých čias stále Spice Girls, ktoré tvorili Emma Bunton, Victoria Beckham, Melanie Brown, Melanie Chisholm a Geri Halliwell.
Prezident Hugo Chávez sľúbil Venezuelčanom štvordňový televízny maratón vlastných vystúpení, počas ktorých bude hovoriť, spievať či polemizovať s odporcami. Chávezova šou bude trvať od štvrtka do nedele pri príležitosti 10. výročia odštartovania jeho pravidelného televízneho programu Alo Presidente, v ktorom každý týždeň národu vysvetľuje rozhodnutia vlády či svoje názory na súčasné dianie. Relácia Alo Presidente sa vysiela každú nedeľu a trvá štyri hodiny, tentokrát však Chávez chce odvysielať jej zvláštnu verziu. "Bude to v kapitolách, ako seriál. Bude tam všetko: piesne, analýzy," povedal Chávez.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Predseda českej vlády Jan Fischer uznal dnes argumenty novinárov a sčasti aj politikov, že sporná novela mediálneho zákona, ktorá platí v Česku od 1. apríla, vyžaduje ďalšiu novelizáciu. Fischer dnes na úrade vlády prijal niekoľko šéfredaktorov českých médií a sľúbil im, že jeho vláda vypracuje zásadnú novelu. Tú však bude schvaľovať pravdepodobne až budúca vláda. Fischerov kabinet podporuje aj menšiu poslaneckú novelu mediálneho zákona, ktorá povolí zverejňovanie záznamov či prepisov policajných odpočúvaní vo verejnom záujme, ale nebude riešiť iné sporné časti novelizovaného zákona – zákaz zverejňovania mien obetí trestných činov a vysoké tresty a pokuty za jeho porušenie. Dnešná právna úprava je zvláštna: napríklad, ak by sa nejaký politik stal obeťou únosu, médiá by jeho meno nesmeli zverejniť - iba ak by k tomu dostali jednoznačný súhlas dotyčnej osoby. Za porušenie zákona hrozí novinárovi až päťročné väzenie a periodiku aj päťmiliónová pokuta (takmer 186.000 euro). Skupina 17 šéfredaktorov hlavných českých denníkov, týždenníkov, internetových serverov a predseda Syndikátu novinárov ČR Miroslav Jelínek sa na Fischera obrátili o pomoc už pred niekoľkými týždňami. Podľa šéfredaktorov, ale aj skupiny senátorov a niektorých právnikov, je dnes platná novela protiústavná, pretože obmedzuje slobodu tlače a zasahuje do slobody prejavu a slobodného šírenia informácií. "Tresty za porušenie zákona sú absolútne neúmerné, samotné zverejnenie uvedených informácií dnes český právny poriadok považuje za nebezpečnejšie než, napríklad, šírenie detskej pornografie, ktoré je možné potrestať maximálne tromi rokmi väzenia," pozastavili sa pisatelia. Novelou sa bude zaoberať aj Ústavný súd ČR, na ktorý sa na žiadosť novinárov obrátila skupina senátorov.
Vatikánsky rozhlas, ktorý vysiela v 47 jazykoch do celého sveta a náklady na jeho prevádzku dosahujú takmer 20 miliónov eur ročne, bude vôbec po prvý raz vysielať reklamu, aby aj takýmto spôsobom zmiernil straty. O opatrení informoval dnes na tlačovej konferencii hovorca Vatikánu, páter Federico Lombardi, ktorý má aj dlhoročné skúsenosti s pôsobením vo vedení stanice Radio Vaticana. V období od 6. júla do 29. septembra sa v piatich jazykových mutáciách (taliansky, anglicky, španielsky, francúzsky, nemecky) Vatikánskeho rozhlasu objavia reklamné spoty energetického giganta Enel, známeho aj z pôsobenia na Slovensku. Pri výbere reklamy do vysielania bude rozhlasová stanica podľa slov pátra Lombardiho "prihliadať najmä na typ produktu, aký "odkaz či posolstvo" v sebe zahŕňa, ako aj na samotnú formu spracovania reklamného spotu. Prezident Enelu Piero Gnudi sa na tlačovej konferencii vyjadril, že pre firmu, na čele ktorej stojí, "je cťou byť prvým klientom tohto jedinečného média." Ako vyplýva z komuniké Svätej stolice, takmer 80 rokov od prvého vysielania vďaka Piovi XI., ktoré zrealizoval Guglielmo Marconi, potvrdzuje Vatikánsky rozhlas svoje "povolanie k medzinárodnosti a k technologickej inovácii vďaka sérii projektov, ktoré jej umožnia čeliť ešte dynamickejšie a primeranejšie budúcnosti."
Copyright © TASR 2009