6. 5. 2009

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Peoplemetrové meranie sledovanosti televízií na Slovensku pokračuje. Diskusia o tom, či áno alebo nie meranie sledovanosti vysielania, ktoré sa začalo v roku 2004, sa podľa šéfov slovenských televízií – STV, Markíza, Joj a TA3 skončila. Na jeho pokračovaní sa dohodli spoločnosť PMT a agentúra TNS SK, ktoré dnes oznámili, že koncom apríla podpísali zmluvu na projekt elektronického merania sledovanosti televízií pomocou peoplemetrov na Slovensku. PMT s cieľom zabezpečiť peoplemetrové meranie na Slovensku združuje STV, Markízu, Joj a TA3 a Asociáciu mediálnych agentúr (AMA). Agentúra TNS SK tak v meraní bude pokračovať skúšobne od 1. decembra tohto roka a naostro od 1. februára 2010. TNS SK bola ako opätovný realizátor peoplemetrového sledovania vybraná v riadnom konkurze, čo na tlačovej besede potvrdili prítomní generálni riaditelia všetkých štyroch celoplošných slovenských televízii. Meranie sledovanosti bude mať niekoľko noviniek. Ako na dnešnej tlačovej besede povedal Ivan Šimek z TNS SK, prieskum sa bude robiť v 1 200 domácnostiach, čo je oproti súčasným 800 výrazný nárast. Šéfovia slovenských televízii zároveň predpokladajú, že viac zapojených domácností prinesie podrobnejšie údaje, čo umožní v budúcnosti vznik menších staníc. Na zisťovanie sledovanosti sa použijú najmodernejšie technológie. Umožnia sledovať analógový aj digitálny televízny signál a všetky zariadenia pripojené k televíznemu prijímaču, napríklad aj meranie počúvanosti rádií, či sledovanosti internetového vysielania - a to aj z archívu. Monitorovať sa budú všetky televízie v dosahu na území SR, 100 celoplošných a 20 regionálnych staníc. Čísla za predchádzajúci deň budú známe nasledujúce ráno o 9:00. Ovplyvňovanie výberu domácností do peoplemetrových meraní je podľa riaditeľa agentúry TNS SK Ivana Šimeka vylúčené. Do merania sa domácnosti nemôžu prihlásiť samy. Vyberajú sa na základe viacerých štatistických procesov, ktoré neumožňujú identifikovať domácnosti. Peoplemetrové meranie sa používa pre plánovanie programu jednotlivých televízií, ale aj pre zadávanie reklamy. Jeho hlavným výstupom je percento sledovanosti konkrétneho vysielacieho času (programu) danej stanice.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.