6. 5. 2009

STV NEWS

STV NEWS
V súvislosti s blížiacimi sa voľbami do Európskeho parlamentu, ktorých obsah je upravený zákonom č. 331/2003 Z.z. o voľbách do Európskeho parlamentu a v kontexte s úlohami Slovenskej televízie v zmysle zákonov č.16/2004 Z.z. o Slovenskej televízii a č.308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii Slovenská televízia pripravuje vysielanie predvolebnej kampane oficiálne prihlásených politických strán na voľby do Európskeho parlamentu. V utorok 5. mája 2009 sa v priestoroch Slovenskej televízie v Mlynskej doline uskutočnilo stretnutie zástupcov politických strán oficiálne zaregistrovaných Ústrednou volebnou komisiou s členmi Koordinačnej komisie STV pre voľby 2009. Okrem informácií súvisiacich so spôsobom, formou, obsahom a vysielacími časmi jednotlivých blokov platenej politickej reklamy v rámci predvolebnej kampane bolo hlavným bodom stretnutia žrebovanie poradia umiestnenia spotov v rámci jednotlivých reklamných blokov, ktoré bude STV vysielať ako platenú politickú reklamu v pracovných dňoch od pondelka 18. mája do stredy 3. júna 2009 na Jednotke o 16.25 h a na Dvojke o 17.45 h (od 4. júna začína plynúť volebné moratórium a samotné voľby do EP sa konajú 6. júna 2009). Zástupcovia strán boli na stretnutí informovaní o spôsobe rozdelenia zákonom stanoveného vysielacieho priestoru, ktorý predstavuje päť hodín, teda 300 minút. Pri zaregistrovaných 17 politických subjektoch bola táto časová plocha rozdelená do 13 dní kampane, čo predstavuje 23 minút vysielania denne. Po prerozdelení na Jednotku a Dvojku táto plocha predstavuje 11 a pol minúty na jednu reláciu. Po prirátaní úvodnej a záverečnej zvučky a informačnom titulku v zmysle zákona (spolu cca 1,5 minúty) bude pridelená plocha predstavovať klasických 13 filmárskych minút na jeden reklamný blok. Pri rozdelení 11,5 minúty medzi 17 subjektov vychádza na jedného 40 sekúnd, čo je zároveň dĺžka, ktorú by mal mať volebný spot politickej strany; takto STV na stretnutí 5. mája aj prezentovala návrh pre jednotlivé politické subjekty s cenníkom a technickou špecifikáciou. Popri platenej politickej reklame zabezpečuje Slovenská televízia v rámci svojich spravodajských a publicistických relácií aj informovanie svojich divákov o. i. o úlohe a právomociach Európskeho parlamentu v kontexte nadchádzajúcich volieb s dôrazom na mládež a prvovoličov, o výsledkoch piatich rokov členstva našej krajiny v EÚ, doterajších aktivitách slovenských europoslancov, fungovaní štruktúr integrovanej Európy a mnohých ďalších aktuálnych témach. Ako zdôraznil vedúci Volebnej kancelárie Slovenskej televízie JUDr. František Kutlík, úlohou a cieľom Slovenskej televízie je podporiť informovanosť občanov Slovenskej republiky o význame volieb do Európskeho parlamentu a zmobilizovať ich záujem o účasť na voľbách. Slovenská televízia v rámci svojho verejnoprávneho poslania bude vyvíjať všestranné aktivity súvisiace s voľbami do EP tak, aby popri všeobecnej informovanosti boli naplnené základné atribúty demokracie a pozitívne ovplyvnená politická kultúra na Slovensku.