6. 5. 2009

STV NEWS

STV NEWS
Spomienkou Slovenskej televízie na herca Júliusa Vašeka bude uvedenie televíznej adaptácie poviedky A. P. Čechova Pavilón č. 6, ktorú odvysiela dnes 6. mája 2009 o 23.00 h na Dvojke. "Ja som dvakrát odmietol, mňa to unavuje a navyše by som si nechcel urobiť blamáž na staré kolená. Pretože ľudia si ma napriek všetkému tomuto vážia." Takto len nedávno komentoval svoju účasť v relácii STV Takí sme boli herec Július Vašek. Po dlhej a ťažkej chorobe zomrel 1. mája vo veku 82 rokov. Július Vašek sa narodil 29. decembra 1926 v Nových Zámkoch. Herectvo vyštudoval na bratislavskom konzervatóriu a potom dlhé roky pôsobil na Novej scéne. Zahral si nielen v slovenských, ale aj v českých filmoch. Pamätať si ho môžete napr. ako Pančuchu v Červenom víne, Miša v Pachovi Hybskom zbojníkovi alebo Ondra Onču v Drevenej dedine. Naposledy stvárnil postavu starca v českom filme Posledný presun. Po smrti svojej manželky žil Július Vašek uzavreto a odmietal herecké ponuky. Začiatkom februára t. r. však neodmietol pozvanie od svojho českého hereckého kolegu Jaromíra Hanzlíka, s ktorým si zahral vo filme Otakara Vávru Romance pro krídlovku (1966) zaspomínať si na staré časy (ale tiež zaspievať si) v relácii Slovenskej televízie Takí sme boli.