26. 10. 2009

Protest Juraja Mravca

Protest Juraja Mravca
Vážený pán predseda, vážení členovia Rady Slovenskej televízie,

dovoľte mi reagovať na tú časť Vášho posledného stretnutia Rady STV zo dňa 21. októbra 2009, kde ste v rokovacom bode číslo 6 - Sťažnosti, podnety a iná korešpondencia, riešili problematiku nezávislosti. Sledoval som priebeh diskusie v celom rozsahu na internete a na základe vypočutého musím reagovať a očistiť tak svoje meno. Autorom inkriminovaného diskusného príspevku, bol člen Rady STV p. Marián Tkáč. Uverejňujem jeho presnú citáciu z verejne dostupného zvukového záznamu: „Ja by som teda, keď už sme o tom začali debatovať, rád vyjasnil pojem nezávislý novinár. Pán Juraj Mravec je asi ten, ktorého vidím na akejkoľvek inej obrazovke, ako je STV. Akejkoľvek. Vidím ho na českej obrazovke, vidím ho inde, tak sa pýtam: čo znamená nezávislosť? Znamená, že berie plat len z STV, alebo berie plat od hocikoho a tým pádom, keď berie od hocikoho, tak prenáša zrejme tie idey, ktoré tam získava, aj do STV. Ja viem, že povedia niektorí, že to je taký starý názor, že môže si každý robiť, čo chce, len potom musí niesť aj dôsledky. Nezávislosť je podľa mňa to, že si robím to, čo chcem, ja to beriem tak ľudovo. Jednoducho, ja by som dal iný návrh: to nie je naša kompetencia, to je kompetencia vedenia. Ale nech vedenie preskúma, kto kope za koho? No... chcel som len toľko povedať...“ Ja, Juraj Mravec, zamestnanec STV od roku 2003 v relácii Reportéri, dôrazne protestujem a ohradzujem sa voči obsahu a tónu člena Rady STV pána Mariána Tkáča, ktorý sa vzhľadom na to, že ide o verejne dostupný zvukový záznam, veľmi vážnym spôsobom dotkol mojej osoby. Na otázku – kto za koho kope, chcem pána M.Tkáča ubezpečiť, že od roku 2003 až dodnes kopem za Slovenskú televíziu, voči ktorej zachovávam absolútnu lojalitu, tak, ako som ju zachovával voči každému zo svojich bývalých zamestnávateľov v čase, keď som bol ich zamestnancom. Považujem za nehorázne, ak sa člen Rady STV, ktorá je zo zákona kontrolným orgánom tejto verejnoprávnej inštitúcie, vyjadruje o konkrétnom zamestnancovi STV s takým agresívnym dešpektom a otvoreným cynizmom a pritom nepredloží žiadny dôkaz, ktorým by svoje tvrdenia podložil. Tieto účelovo servírované lži, klamstvá a výmysly sa ma hlboko dotkli a preto žiadam od pána Mariána Tkáča verejné ospravedlnenie, v opačnom prípade budem postupovať v zmysle zákona na ochranu osobnosti.