7. 11. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Zoči-voči americkým voľbám, ktorých výsledky boli známe až po uzávierke printových médií, sa belgické noviny vyrovnali originálnym spôsobom, všimla si agentúra AP.
Denník Het Laatste Nieuws vytvoril dve titulné strany, na ktorých bol odkaz pre čitateľov "Vyberte si svoju titulku". Jedna strana niesla nadpis "Je to Obama," kým druhá - vložená vo vnútri - mala nadpis "Je to Romney". Obe strany obsahovali profily víťazov a analýzy. Keď novinové stánky dnes ráno otvorili, nesprávnu stranu mohli čitatelia zahodiť.
Noviny De Morgen rozdelili svoju titulnú stranu na dve časti. Na jednej je nápis "Barack Obama prezidentom," na druhej je s rovnakým slovom jeho protikandidát, s dodatkom "Prosím, rýchlo otočte, ak je víťazom Obama".
Titulka denníka Le Soir niesla výrazné slovo "Obama." Naľavo bol malý text "Prehral - čítajte na strane 2," a sprava "Vyhral - čítajte na strane 3."

 

Americké prezidentské voľby vytvorili na internete hneď niekoľko rekordov, informovala dnes tlačová agentúra DPA.
Na sociálnej sieti Twitter sa už do dnešného poludnia objavilo vyše 31 miliónov odkazov, bola to najdiskutovanejšia politická udalosť. Nikdy predtým nevytvorili žiadne voľby takú odozvu na sieťach ako boj o Biely dom.
Na fotografiu amerického prezidenta Baracka Obamu a jeho manželky Michelle si na Facebooku kliklo viac ako 2,8 milióna užívateľov, čo bol tiež rekord siete v kategórii "páči sa mi".
Obama oslavoval víťazstvo najprv na sociálnej sieti Twitter - iba niekoľko minút po rozhodnutí o jeho prvenstve. "Four more years," (Ďalšie štyri roky) napísal Obama a zavesil na Twitteri rovnakú fotografiu ako na Facebooku - v objatí s manželkou Michelle.
Do dnešného poludnia poslalo túto fotografiu ďalej približne 600.000 ľudí, znovu išlo o rekordné číslo. Obama sa prihlásil na Twitteri takmer súčasne s prvými správami televízií o jeho víťazstve.


Copyright © TASR 2012