22. 1. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Dvadsaťštyri občianskych organizácií vyzvalo v Maďarsku podniky, aby nepropagovali svoje výrobky v denníku Magyar Hírlap, kým sa redakcia čo najdôraznejšie nedištancuje od nedávno zverejneného protirómskeho článku pravicového novinára Zsolta Bayera. TASR o tom dnes informovala občianska organizácia na ochranu práv Spoločnosť za práva slobody (TASZ).
Bayer 5. januára v súvislosti s trestným činom, ktorý sa stal na Nový rok v Szigethalme, v denníku napísal, že čin spáchali "zbabelé, odporné a škodlivé zvieratá".
V článku konštatoval, že významná časť Rómov nie je schopná spolunažívania. "Táto časť Rómov sú zvieratá a tak sa aj správajú, takéto zvieratá by nemali existovať. To je potrebné vyriešiť - ihneď a akokoľvek," uzavrel novinár, ktorý je jedným zo zakladateľov Fideszu, organizátorom pochodov na podporu premiéra Viktora Orbána a jeho kabinetu, ale ktorý je aj známy svojimi antisemitskými a protirómskymi postojmi.
Autori výzvy na bojkot Magyar Hírlapu oslovili 15 podnikov, medzi nimi aj nadnárodné spoločnosti, akými sú Vodafone, Magyar Telekom, FedEx, Ikea či Procter and Gamble. Podľa občianskych organizácií, ktoré vyvíjajú svoje aktivity najmä v oblastiach ochrany práva, budovania spoločenstva a sociálnej práce, všetky oslovené podniky majú určité záväzky v oblasti spoločenskej zodpovednosti a rovnosti šancí.
Magyar Hírlap otvorene podporuje šírenie nenávisti a súhlasí s rasizmom, konštatovali občianske organizácie, ktoré pripomínajú, že majiteľ a šéfredaktor denníka vyzval svojich čitateľov, aby sa postavili na stranu Bayera.
Publicista v reakcii na kritiku svojho článku uviedol, že jeho slová zámerne skreslili. "Nechcem likvidovať Rómov, ani ich časť, ani jediného Róma. Chcem, aby bol poriadok, aby každý čestný Róm prosperoval v tejto krajine a aby každý Róm, ktorý nie je schopný spolužitia, bol zo spoločnosti vylúčený," napísal Bayer.
Kvôli článku podali trestné oznámenie dve súkromné osoby pre podozrenie z trestného činu šírenia nenávisti, čo však prokuratúra odmietla s odôvodnením, že trestný čin sa nestal.
Pri hromadnej bitke nadránom 1. januára hospitalizovali s bodnými ranami 19-ročného zápasníka a 17-ročného pästiara. Polícia vzala do vyšetrovacej väzby 17-ročného podozrivého a pátra po prípadných ďalších útočníkoch.


Inauguráciu amerického prezidenta Baracka Obamu vysielali naživo na Kube, čo bolo na komunistickom ostrove nezvyčajné, informovala dnes tlačová agentúra DPA.
Venezuelská televízna stanica Telesur, ktorá sa v nedeľu stala dostupnou aj pre priemerné kubánske domácnosti, vysielala naživo časti pondelkovej ceremónie vo Washingtone, vrátane Obamovho inauguračného prejavu na schodoch Kapitolu.
Kubánska televízia desaťročia nepriniesla naživo zábery z inaugurácie amerického prezidenta. Kuba a Spojené štáty - hoci vzdialené len 150 kilometrov - sú vyše polstoročia politickými nepriateľmi.

 
Copyright © TASR 2012



Boj pred druhým kolom prezidentských volieb v Českej republike vrcholí. Jedným z najdôležitejších nástrojov v získavaní voličov sú podľa politológov a odborníkov online médiá a v poslednej dobe tiež sociálne siete. Podľa analýzy spoločnosti Semantic Visions je situácia na internetových médiách takmer vyrovnaná, vďaka masívnej negatívnej kampani však v posledných dňoch získava prevahu Miloš Zeman. V segmente online médií nahrávajú rastúcej obľube Zemana najmä blogy, ktoré výrazne zosilňujú účinky jeho negatívnej kampane vedenej proti súperovi. U veľkých médií, ktoré majú štatisticky najväčší dopad na verejnosť, však situácia nahráva skôr Schwarzenbergovi. Celkový počet 56 711 článkov, ktoré zmieňujú aspoň jedného z prezidentských kandidátov, si Zeman s Schwarzenbergom rozdelili takmer zhodne.Schwarzenberg svojho oponenta neprekvapivo poráža na sociálnych sieťach, kde má dramaticky vyššiu podporu než Zeman. Nejde pritom len o prevahu v počte fanúšikov, u ktorých Schwarzenberg vedie s viac než stotisícovou prevahou, ale i o aktivitu na domovských profiloch oboch uchádzačov o Hrad. Zeman sa v posledných dňoch síce snaží nepriaznivú situáciu zvrátiť, naráža však na úplne inak naladené cieľové publikum, než ktoré dokázal presvedčiť prostredníctvom médií. Facebook totiž býva u expertov na sociálne siete považovaný za čisto pozitívne médium, čo nekorešponduje s negatívnou formou kampane, ktorú Zeman v posledných dňoch vedie.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.