24. 7. 2014

Prieskum Televízia na internete

Prieskum Televízia na internete

S nástupom digitálnych zariadení dostáva pojem televízia širší obsah. Ukázala to aj globálna štúdia Connected Life agentúry TNS, do ktorej sa zapojilo viac ako 55.000 užívateľov internetu z 50 krajín.
Podľa štúdie štvrtina (25 percent) ľudí na svete pozerá každý deň televíziu na počítači, notebooku, tablete alebo v mobile. Slovensko nateraz za týmto trendom zaostáva.
„U nás sleduje vysielanie televízií na internete každý deň 17,8 percenta ľudí,“ priblížila výsledok prieskumu na Slovensku PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková. Pripomenula, že prieskum oslovil užívateľov internetu, a teda sa nevzťahuje na celú populáciu našej krajiny.
Kým Slovensko je pod celosvetovým priemerom, juhoázijské krajiny ho prevyšujú. V Číne a Singapure sleduje denne televíziu na internete až 33 percent ľudí. V Hongkongu sa dokonca pomer už obrátil. „Na digitálnych zariadeniach tam večer sleduje obsah štvrtina (26 percent) ľudí, zatiaľ čo klasické televízory zapína iba 14 percent,“ uviedla Bunčáková.
Aj napriek nástupu internetu a nových digitálnych zariadení klasické televízory hrajú stále dôležitú úlohu. Štúdia ukázala, že tri štvrtiny (75 percent) respondentov zapína každý deň tradičné televízne zariadenia. Na Slovensku je toto číslo mierne nižšie. Medzi užívateľmi internetu platí, že denne sleduje klasickú televíziu 71 percent z nich.
Prieskum ukázal aj to, že takmer polovica (48 percent) všetkých ľudí, ktorí sledujú televíziu v celosvetovom meradle, sa zároveň venuje aj ďalším aktivitám. Napríklad sa pripájajú na sociálne siete, kontrolujú si e-maily alebo nakupujú cez internet.
Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že priemerne vlastníme štyri digitálne zariadenia. Austrálčana, Nemci a Briti dokonca až päť. „Vo svete, v ktorom vládne multitasking, sa rýchlo mení i spôsob sledovania televízie. Už to nie je len o sedení doma na gauči bez ďalšieho digitálneho rozptýlenia. Rastie sledovanie viacerých obrazoviek naraz, ako aj sledovanie televízie prostredníctvom internetu, hlavne na ázijských trhoch. To zvyšuje dopyt po obsahu medzi divákmi,“ doplnil Matthew Froggatt, vedúci vývoja v spoločnosti TNS.

Copyright © TASR 2014