DALITO!

10. 3. 2016

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Výdavky na reklamu v slovenských printových médiách minulý rok medziročne poklesli o 0,35 % a dosiahli úroveň necelých 175,6 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy. Kým noviny vlani poklesli o 1,7 %, časopisy si medziročne mierne polepšili o 0,8 %. Na pozitívnom výsledku trhu s časopismi sa však podpísalo výlučne zaradenie nových titulov do monitoringu. Neberúc do úvahy novo zaradené tituly možno konštatovať, že v časopisoch došlo k medziročnému poklesu reklamných výdavkov o 1,4 %, uvádza agentúra TNS Slovakia.
Reklama bola v monitorovaných printových médiách na viac ako 47 tis. inzertných stranách, čo predstavuje medziročný pokles o 2,5 %. Počet inzertných strán, ktoré využili vydavatelia na propagáciu vlastných aktivít a titulov, bol minulý rok na úrovni 3 946, pričom v roku 2014 ich bolo 4 003. Podiel počtu strán vlastnej inzercie na celkovom počte inzertných strán predstavuje 8 %. Najviac investovali zadávatelia do reklamy v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, a to viac ako 50 mil. eur, News and Media Holding takmer 42 mil. eur a Petit Press vyše 21 mil. eur. Tieto vydavateľstvá získali vlani až 65 % z celkových investícií zadávateľov do printovej reklamy.
Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol Lidl so sumou skoro 6,4 mil. eur, ktorý sa udržal na prvej priečke už tretí rok po sebe. Druhé miesto dosiahol už druhý rok po sebe predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield s investíciou takmer 4,5 mil. eur a na treťom mieste bola spoločnosť Megavox so sumou viac ako 3 mil. eur.
Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. Agentúra TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc a viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.