DALITO!

4. 7. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Kamión s dvoma kontajnermi obsahujúcimi technické zariadenia pre priame prenosy z LOH 2016 v Riu de Janeiro prvého a druhého programu nemeckej verejnoprávnej televízie, ARD a ZDF, ktorý smeroval z prístavu do špedičného tábora, prepadli v piatok ráno miestneho času zatiaľ neznámi páchatelia. Vodič vozidla neutrpel zranenia, avšak kamión s celým nákladom v hodnote 400.000 eur je preč.
Informáciu priniesli mediálny webový portál meedia.de, ako aj internetové vydanie denníka Bild.
GPS vozidla páchatelia buď vypli, alebo zničili, informovala ZDF.
Nemecké televízie, ktoré už tradične pokrývajú olympijské hry fakticky celoplošne a vysielajú z nich prakticky všetko podstatné, si trúfajú do otvorenia hier 5. augusta všetko nevyhnutné zabezpečiť tak, aby náročný nemecký divák bol s prenosmi spokojný.

Nárast počtu videospráv na weboch nie je spôsobený veľkým záujmom ľudí, ale skôr vývojom technológií a technických platforiem, ako aj samotnými vydavateľmi, informovala Európska aliancia tlačových agentúr (EANA).
Odvoláva sa na správu Inštitútu Reuters pre štúdium žurnalistiky na Oxfordskej univerzite, ktorá konštatuje, že o videosprávy majú ľudia záujem v prípade mimoriadnych správ.
"Väčšina spoločností investovala počas vlaňajška do videí; veľkí vydavatelia viac ako zdvojnásobili počty svojich videí na sociálnych sieťach, ako je Facebook, a experimentujú so živými službami, ako je Periscope a Facebook Live," citovala EANA zo správy, ktorá zhŕňa rozhovory s 30 spravodajskými organizáciami s osobitným zameraním na Britániu, Nemecko, Taliansko a USA.
Zo správy vyplýva, že iba malá časť času stráveného na spravodajských weboch je venovaná videám (na 30 webových stránkach je to v priemere 2,5 percenta). A dodáva, že aj veľkí producenti ako BBC News majú problém dosiahnuť, aby viac ako jeden z desiatich užívateľov stránky si pozrel aj video.
Záujem o videosprávy však výrazne stúpa v prípade rozsiahlych mimoriadnych udalostí. Percento užívateľov BBC News po parížskych útokoch v novembri 2015 sa ihneď po útoku viac ako zdvojnásobilo z 10 percent na v priemere 22 percent denne.
Tieto závery podporuje aj správa Digital News Report, ktorá ukázala, že 78 percent z 50.000 opýtaných nikdy alebo iba príležitostne pozerá spravodajské videá.
"On-line videosprávy poskytujú mocný a obľúbený spôsob pokrývania závažných príbehov, ale všetky každodenné správy nie sú rovnako závažné," citovala EANA autora správy Antonisa Kalogeropulosa.
V správe upozorňuje na rýchly rast spravodajských videí napríklad na Facebooku. Začiatkom roka 2016 sa 79 percent digitálnych spravodajských lídrov vyjadrilo, že budú počas roka investovať ďalej do tejto oblasti, ale väčšina z nich zostáva v experimentálnej fáze.
"Hoci počas najbližších rokov zrejme uvidíme značnú inováciu vo formátoch aj v produkcii, ťažko predpokladať, že by videá nahradili text pokiaľ ide o rozsah príbehov, hĺbku komentára a analýzy, ktoré vydavatelia tradične produkujú," dodala spoluautorka správy Federica Cherubiniová.
EANA je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy, ktorej členom je TASR ako jediná slovenská tlačová agentúra. Úlohou aliancie je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych a technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.

Copyright © TASR 2016

Americký rapper a producent Will.i.am bude koučom v pripravovanej šiestej sezóne speváckej súťaže The Voice UK. Štyridsaťjedenročný člen skupiny The Black Eyed Peas bude okrem toho aj mentorom v súťaži The Voice Kids, pričom oba projekty pripravuje televízia ITV. Tá prevzala práva na The Voice UK od BBC1, ktorá v rokoch 2012 až 2016 odvysielala prvých päť sérií. Will.i.am bol pritom jediným koučom, ktorý sa objavil vo všetkých sezónach. Okrem neho sa v tejto úlohe postupne predstavili aj Tom Jones, Jessie J, Danny O'Donoghue, Boy George, Ricky Wilson, Kylie Minogue, Paloma Faith a Rita Ora. Mená zvyšných koučov novej sezóny zatiaľ neoznámili, predstavitelia ITV však potvrdili, že moderátorkou oboch spomínaných súťaží bude Emma Willis, ktorá spolu s Marvinom Humesom uvádzala série tri až päť.
Will.i.am, vlastným menom William James Adams Jr., sa preslávil pôsobením v spomínanej formácii The Black Eyed Peas, s ktorou vydal zatiaľ šesť albumov. Preraziť sa jej podarilo v roku 2003 hitom Where Is The Love? z tretieho albumu Elephunk. Medzi jej ďalšie hity patria skladby ako Shut Up, My Humps, Hey Mama, Don't Lie, Don't Phunk With My Heart, Pump It, I Gotta Feeling, The Time (Dirty Bit), Boom Boom Pow, Meet Me Halfway či Just Can't Get Enough. Will.i.am debutoval ako sólový interpret v roku 2001 albumom Lost Change, po ktorom nasledovali nahrávky Must B 21 (2003), Songs About Girls (2007) a #willpower (2013).

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.