DALITO!

14. 4. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Autorská dvojica Bob McSmith a Tobly McSmith pripravuje muzikálovú paródiu seriálu Priatelia (1994 - 2004). Predstavenie s názvom Friends! The Musical! bude možné vidieť v newyorskom Triad Theatre, pričom premiéru naplánovali na jeseň tohto roka. Presný dátum zatiaľ nie je známy. Tvorcovia tiež zverejnili zoznam skladieb, ktoré sa objavia v projekte, pričom ich názvy odkazujú na známe postavy, frázy či situácie zo seriálu. Spomínaná autorská dvojica už má na konte aj predstavenia ako Bayside! The Musical!, 90210! The Musical!, Katdashians! The Musical! alebo Full House! The Musical!.
Obľúbený seriál Priatelia, ktorý mal 236 epizód, vytvorili David Crane a Marta Kauffman. V sitkome sa predstavili napríklad Jennifer Aniston (Rachel), Courteney Cox (Monica), Lisa Kudrow (Phoebe), Matt LeBlanc (Joey), Matthew Perry (Chandler) a David Schwimmer (Ross). Voľným pokračovaním oceňovaného seriálu bol televízny projekt Joey (2004 - 2006), v ktorom sa v titulnej postave predstavil spomínaný Matt LeBlanc.
Zoznam skladieb z predstavenia Friends! The Musical!:
01 The Only Coffee Shop in New York City
02 45 Grove Street – How Can We Afford This Place?
03 How you Doing, Ladies?
04 Hey Ugly Naked Guy Who Lives Across the Street!
05 We were on a Break!
06 I’m Gonna Hump U
07 Oh. My. God. It’s Janice!
08 Will They or Wont They
09 The Ballad of Fat Monica
10 Could I BE Anymore…..in Love with Monica
11 The One Where We Make a Million Dollars An Episode
12 We’ll Always Be There For You

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Eurovízna pesničková súťaž 2017, ktorej dejiskom bude ukrajinský Kyjev v dňoch 9.-13. mája, sa zrejme uskutoční bez účasti Ruskej federácie. Diváci v Rusku navyše neuvidia ani prenos zápolenia zvyšných krajín.
V reakcii na zákaz vstupu pre nominovanú ruskú speváčku Juliju Samojlovovú, ktorej ukrajinská strana odmietla umožniť účasť na súťaži kvôli jej skoršiemu vystúpeniu na polostrove Krym, o tom dnes informoval prvý kanál ruskej televízie.
V Moskve, (ale aj v Kyjeve) sa rozhodli už skôr, že neprijmú kompromisnú ponuku Európskej vysielacej únie (EBU) o vystúpení Samojlovovej prostredníctvom telemostu. Ruská strana označila teraz za úplne neprijateľnú aj možnosť vyslať do súťaže iného interpreta. Diskriminácia Samojlovej pripútanej na invalidný vozík je, ako zdôraznila ruská strana, v rozpore s pravidlami a princípmi danej súťaže.
Ukrajinské úrady zakázali 27-ročnej ruskej speváčke vstup na územie krajiny, a to na obdobie troch rokov. Zdôvodnili ti tým, že Samojlovová v roku 2015 vystupovala na Kryme, ktorý Rusko anektovalo rok predtým. Podľa uznesenia ukrajinskej vlády musia mať totiž cudzinci osobitné povolenie na návštevu polostrova, ktorá Samojlovová nemala. Výnimku v danom prípade Kyjev odmietol učiniť.
Kremeľ už skôr zákaz odsúdil ako "absolútne nespravodlivý" a obvinil Ukrajinu zo znevažovania tejto súťaže, ktorej interné pravidlá vylučujú akékoľvek politické gestá.

Tureckí novinári, ktorí odišli z vlasti do exilu z dôvodu prenasledovania, vynúteného zatvorenia médií a vyhrážok väzením, využívajú Nemecko ako základňu na informovanie o politickom chaose v Turecku pred nedeľňajším referendom.
"Sme tu, pretože v Turecku už nie je sloboda tlače ani sloboda vyjadrovania," vyhlásil Can Dündar, bývalý šéfredaktor rešpektovaného denníka Cumhuriyet.
Dündara uznal súd za vinného z prezradenia štátnych tajomstiev po tom, čo zverejnil správu, že turecká tajná služba bola zapletená do predaja zbraní sýrskym povstalcom. Dündar dostal trest tri mesiace väzenia a pred súdnou budovou ho postrelili, keď mal brífing s novinármi. Dündara poslali do väzenia, ale keď ho na odvolanie prepustili bez cestovných obmedzení, odišiel do Nemecka.
Teraz - za pomoci nemeckej neziskovej mediálnej organizácie Correktiv - vedie v Berlíne dvojjazyčný spravodajský portál Özgürüz. "Özgürüz" znamená v turečtine "Sme slobodní".
"Samozrejme, máme priateľov a kolegov, ktoré stále zápasia v Turecku, ale je to naozaj nebezpečná úloha," povedal Dündar pre tlačovú agentúru AP v dnes zverejnenom rozhovore. "Strávil som tri mesiace vo väzení a postrelili ma pred súdnou budovou, a pritom mojou jedinou chybou bolo, že som písal správy. Preto sme sa rozhodli robiť túto prácu zo zahraničia," dodal.
V nedeľu 16. apríla budú Turci v referende hlasovať o dodatkoch k ústave, ktoré by mali zrušiť úrad premiéra a presunúť výkonné právomoci na prezidenta. Niektorí kritici prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana sa obávajú, že v prípade odsúhlasenia dodatkov si Erdogan zabetónuje moc a dostane možnosť formovať Turecko podľa svojich konzervatívnych a proislamských názorov. Prieskumy verejnej mienky naznačujú, že Erdogan dosiahne tesné víťazstvo.
Erdogan po vlaňajšom júlovom pokuse o prevrat tvrdo zasahuje proti opozícii, pretože z puču obviňuje práve nasledovníkov opozičného duchovného Fethullaha Gülena, žijúceho v exile v USA. Okrem toho, že Erdoganovi naklonená vláda uväznila a prepustila tisíce predstaviteľov armády aj štátnych úradov, zatvorila 178 mediálnych organizácií.
Výbor na ochranu novinárov (VON) so sídlom v New Yorku oznámil, že Turecko poslalo v roku 2016 za mreže viac žurnalistov než akákoľvek iná krajina, pričom výbor v čase výročného sčítania väzňov zaznamenal 81 zadržiavaných tureckých novinárov.
Žurnalistu s nemecko-tureckým občianstvom Deniza Yücela zatkli minulý mesiac v Turecku pre obvinenia zo šírenia teroristickej propagandy a z podnecovania nenávisti. Zadržali ho po správach o hakerských útokoch na e-mailový účet tureckého ministra energetiky Berata Albayraka, ktorý je Erdoganovým zaťom.
Erdogan obvinil Yücela z toho, že je nemecký špión a spolupracovník v Turecku zakázanej Strany kurdských pracujúcich (PKK). Nemecko odmietlo Erdoganove tvrdenia ako nezmyselné.
Tak ako Dündar, aj Celal Bašlangič chce Turkom v Turecku a Nemecku prinášať správy založené na faktoch - je šéfredaktorom televízie Arti TV, čo znamená "TV Plus". Bašlangič pracuje v skromných kanceláriách v priemyselnom parku na okraji Kolína nad Rýnom, kde žije veľký počet tureckých prisťahovalcov.
Nemecko je domovom približne troch miliónov ľudí s tureckým pôvodom. Polovica z nich môže hlasovať v tureckom referende.
"Naším plánom v Arti TV je dať možnosť vyjadriť sa tým, ktorí ju v Turecku nemajú, alebo tým, ktorých hlas tam nepočúvajú - alebo tým, ktorých nesmie byť vidieť," povedal Bašlangič pre agentúru AP. "Nech už bude výsledok referenda akýkoľvek, Turecko čaká dlhé a temné obdobie," dodal.
"Ak v referende schvália dodatky ústavy, príde dlhšia, ťažšia a zrejme aj krvavejšia éra. Ak dodatky neschvália, objaví sa svetielko a aj malá nádej, že budeme slobodní," uviedol Bašlangič. "Jedného dňa aj tak príde jasnejšia budúcnosť," dodal.
Dündar a Bašlangič vysvetlili, že ich cieľom je poskytovať objektívne a spoľahlivé spravodajstvo o záležitostiach, o ktorých ich kolegovia vo vlasti nemôžu slobodne informovať - napríklad o korupcii vo vláde a o účasti Turecka na občianskej vojne v Sýrii.
"Máme povinnosť a príležitosť zverejňovať všetky negatíva a poskytovať verejnosti to, čo chce vedieť. Ľudia majú právo vedieť, čo sa deje v ich krajine," povedal Dündar. Dodal, že nepožiadal o politický azyl, pretože nechce navždy zostať v Nemecku a ani nepočíta s touto možnosťou. Nemecko je jeho dočasnou základňou, odkiaľ vedie zápas.
"Všetkých nás čakajú ťažké časy, ale ako vieme z dejín, žiadna diktatúra nakoniec nevydrží. Vieme teda, že musíme pokračovať, a pripravujeme sa na tento deň," povedal Dündar.

Prezident Recep Tayyip Erdogan vo štvrtok vylúčil, že by Turecko umožnilo zadržanému novinárovi Denizovi Yucelovi, ktorý má nemecké i turecké občianstvo, vrátiť sa do Nemecka.
      Keďže Nemecko odmieta vydať tureckých občanov, Turecko nevydá Nemcom uväzneného spravodajcu denníka Die Welt, povedal Erdogan vo vysielaní tureckého spravodajského televízneho kanála TGRT.
      Kým je prezidentom, zdôraznil, väzni ako Yucel nebudú prepustení.
      V súvislosti s obvinením, že Yucel mal styky so zakázanou Stranou kurdských pracujúcich (PKK), Erdogan povedal, že existujú  fotografie dokazujúce, že bol jej "riadnym agentom" a "teroristom".
      Turecké orgány zadržiavajú Yucela od 27. februára na základe obvinení z podnecovania k nenávisti a z rozširovania teroristickej propagandy PKK a hnutia islamského duchovného Fethullaha Gülena.



Copyright TASR ©2017

Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže ČR (ÚOHS) schválil majetkové zmeny v televízii Prima. Väčšinovým vlastníkom televízie sa tak môže stať podnikateľ Ivan Zach, ktorý kúpil cez firmu Denemo Media spoločne s Vladimírom Komárom od švédskej Modern Times Group (MTG) polo vičný podiel v skupine Prima Group. Cena vychádzala z ohodnotenie 100 percent Prima Group na 237,4 milióna eur.
Zach doteraz v Prime vlastnil prostredníctvom GES Group polovičný podiel.

Jemenský súd šiitských povstalcov odsúdil na trest smrti za špionáž pre Saudskú Arábiu popredného jemenského novinára. Zväz jemenských novinárov verdikt odsúdil a uviedol, že novinár nemal advokáta a ani sa nekonal riadny proces.

Zdroj: ČT TXT